Lehetséges és szerintem - sok mással egyetemben - az autóipar is valamiféle trendváltóhoz érkezett. A Porsche bejelentése, miszerint nem lesznek új modellek egy ideig, ezt támaszthatja alá. A tömeges autógyártásban ugyanis nehezebb radikális változtatásokat kieszközölni, itt valószínűleg folytatódnak a "kisebb" fejlesztések, üzleti innovációk, egy luxus vagy prémium márkánál azonban könnyebben átvihetőek a radikális változtatások.
A megtorpanás azt is jelentheti, hogy a Porschénál évekkel korábban rosszul mérték fel a fejlesztések irányát és most alapvetően kell módosítani a továbbhaladás útját.
Meglátjuk...
Egy ideig nem lesznek új Porschék
Jegelik az új modellek fejlesztését Stuttgartban. A megtorpanás csak ideiglenes, legfőbb célja, hogy felmérjék, merre lenne érdemes bővíteni a kínálatot.
Pedig pont mostanában beszéltek egyre többet egy Boxster-nél kisebb autó terveiről, valamint egy Cayenne alá méretezett „Cajun” kódnéven futatott SUV-ról. Ezekből egyelőre nem lesz semmi. A Porsche elnöke Matthias Müller elmondása szerint jól körül kell nézniük, fel kell építeni egy működőképes üzleti modellt, majd abba az irányba kell terjeszkedni.
Az elnök szerint a legfőbb siker nem is az eladott példányszám növelése, hanem a nyereségesség elérése lenne. Miközben a Volkswagen csoport által kitűzött célok között 150 ezer eladott Porsche szerepel. Ez a jelenlegi eladás csaknem duplája, ennek teljesítéséhez szükség lenne egy szélesebb tömegek számára eladható modellre.
Ilyen lehetne például egy Boxsternél is kisebb autó. Viszont tekintettel kell lenni a Porsche hírnevére is, nem lenne jó eljátszani az eddig kialakított képet egy kevésbé igényes, olcsó járművel. A fejlesztések leállítása a jelenlegi modellek frissítésére nincs hatással. A 911 és Panamera modellek ráncait folyamatosan kezelik.
Forrás: a plugin kezelő berosálása miatt nem tudom