A mobilé és a VoIP-é a jövő
Az Aastra és a Frost & Sullivan tanácsadó cég nemrég ismertették 169 európai értékesítési partner körében végzett felmérését, melynek keretében a telekommunikációs csatornák lehetőségeit vizsgálta a gyorsan fejlődő, egységes kommunikáció piacán.
Egységes kommunikáció - így nevezik azt a cégek által használt telekommunikációs struktúrát, amely minden vonatkozó eszközt magában foglal. Ide sorolható például a VoIP mellett a mobiltelefon, az azonnali üzenetküldés, vagy az e-mail is - persze csak akkor, ha ezek a megoldások a hatékonyság növelése érdekében össze vannak kapcsolva. Az Aastra és a Frost & Sullivan kutatásának eredményei azt igazolják, hogy az egységes kommunikációs megoldások kiemelkedő üzleti lehetőséget kínálnak az intézményeknek és cégeknek.
A VoIP telefonálás mellett – amelynek irányába folyamatos elmozdulás tapasztalható – a válaszadók 60 százaléka a vezetékes-mobil konvergenciát tekinti a második legjobb üzleti lehetőségnek 2010-ben.
Érdemes kiemelni, hogy a válaszadók több mint 29 százaléka gondolja úgy, hogy az egységes kommunikációra való áttérés során az ügyfeleik előnyben részesítik a meglévő rendszerekben lévő befektetéseket, míg csupán 10.7 százalékuk véli úgy, hogy szükséges lecserélni a már használatban lévő rendszereket.
Ami a vertikális piacokat illeti, a pénzintézetek mindig az elsők között alkalmazzák a modern technológiákat, amelyek leegyszerűsítik a folyamatokat és hozzájárulnak a nagyobb bevételek eléréséhez. Ennek megfelelően az értékesítési partnerek több mint 24 százaléka úgy véli, hogy a pénzügyi szolgáltatási ágazat érdeklődik leginkább az egységes kommunikációs alkalmazások bevezetése iránt.
Az informatikai és telekommunikációs termékforgalmazók és szolgáltatók, a szakmai szolgáltatók (mint például a jogi, az ingatlan-, a tanácsadási, a számviteli, a HR és egyéb szolgáltatások), valamint az egészségügyi szektor szintén figyelemre méltó bevételi lehetőséget jelentenek az értékesítési partnerek számára.
Forrás: Mobilport