"G-TV: A tartalom mindenek felett
Hamarosan startra kész az Apple újszerű tartalomszolgáltatási megoldásának egyik legnagyobb riválisa, a Google TV. A keresőcég hétfőn jelentette be, hogy széles körű partnerségi szerződést kötött egyes médiumokkal, internetes cégekkel, melynek végső célja nem más, mint a Google TV „megtöltése” minőségi tartalommal.
Time Warner, Turner Broadcasting, NBC, Amazon, Twitter, New York Times – csak hogy néhány nagyobb média- és internetes vállalatot említsünk, melyek a jövőben, vagy éppen már a jelenben is együttműködnek a világ legnagyobb netes keresőcégével, hogy annak újszerű televíziós szolgáltatását tartalommal töltsék meg. A Google TV-t már most az Apple hasonló megoldásának legnagyobb riválisaként emlegetik, noha a keresőcég szolgáltatását még nem is dobták piacra. Mindazonáltal ha továbbra is ilyen szorgosan gyűjtik a minőségi tartalomszolgáltatók skalpjait, akkor talán valóban lehet félnivalója az Applenek.
Márpedig a nagy médiacégek és netes vállalkozások nagyon komolyan érdeklődnek a Google szolgáltatása iránt. A Turner Broadcasting már azon dolgozik, hogy egyes weblapjait a keresőcég szolgáltatásához optimalizálja, így például a CNN és a Cartoon Network már biztosan elérhető lesz a Google TV-n.
Tárgyalások folynak az NBC Universal-lal is, a transzatlanti médium révén a CNBC, vagyis egy neves pénzügyi hírcsatorna kerülhet majd be a Google TV szolgáltatásarzenáljába.
Az HBO is kialakította már a keresőcég szolgáltatására optimalizált csatornáját, és az NBA is elkészített egy ilyen megoldást. Az internetes cégek és a fizetős filmkölcsönzők érdeklődése is számottevő: az Amazon már nyilvánvalóvá tette együttműködési hajlandóságát, de az egyik legnépszerűbb online kölcsönző, a Netflix is hozzájárul majd a Google TV-hez, több ezernyi filmet tartalmazó katalógusaival.
Várhatólag belépnek a piacra egyes sajtótermékek is, a New York Times szereplése például szinte már biztosra vehető, de persze, a közösségi médiumok meghódításáról sem feledkezett meg a Google. Bejelentésük szerint ugyanis már együtt dolgoznak a Twitterrel azon, hogy a mikroblog szolgáltatás is a Google TV tartalomszolgáltatói portfóliójába kerülhessen.
A Google TV természetesen nem önálló tévécsatorna, hanem egy iparági összefogással (a Google, az Intel, a Sony és a Logitech közreműködésével) kialakított technológia, melynek célja, hogy az internetes tartalmak közvetlenül megjeleníthetőek legyenek a televízió képernyőjén. Technikailag ehhez a Google a böngészés lehetőségét szavatolja a kompatibilis készülékekben. A projektben szereplő Sony és a Logitech pedig elsőként forgalmazzák majd az ilyen készülékeket. Utóbbi október 6-án, előbbi pedig október 12-én várja az Egyesült Államokba sereglő újságírókat, hogy élőben is megcsodálhassák a Google TV működését.
Már az is biztos, hogy az USA-ban még az idén piacra vezetik a megoldást. Az is biztosnak tűnik, hogy Európába csak valamikor 2011-ben lesz majd elérhető. Amit viszont még a mai napig sem tudunk, az a Google TV várható ára, amelyet a kezdetek óta titokban tartanak a projektben résztvevő cégek."
/Forrás: Reuters/ITbusiness/