"A Social Business Lab Budapestre érkezik
Üzlet újragondolva, más megközelítésben: a társadalmi üzlet lényege, hogy a vállalkozások nem a maximális profitot hajszolják, hanem az emberek számára elérhető maximális hasznot. Olyan innovatív üzleti modellek gyűjtőneve ez, amelyek társadalmi problémákra keresnek válaszokat. Az elgondolás lényege szerint a vállalkozások a megtermelt nyereséget nem osztják ki, hanem visszaforgatják további társadalmi célok megoldása érdekében. 2010. október 5-én a Corvinus Egyetemen Papp Edit, az Erste Bank vezérigazgatója nyitja meg a Social Business Lab rendezvényt Budapesten.
Az esemény a nyáron már Budapesten megtartott Social Business Tour 2010 rendezvénysorozat része, amely tavasszal Bécsből, Pozsonyból kiindulva kezdte meg közép-kelet-európai körútját. A Művészetek Palotájában megrendezett júliusi tanácskozáson mintegy 500 résztvevő fejezte ki érdeklődését a társadalmi üzleti modellek, illetve a szociális kérdések iránt, ezzel is mutatva a kezdeményezés sikerét. A körút három közép-kelet európai fővárosban folytatódik, előbb Belgrád, majd Prága, végül pedig Bukarest következik.
A Social Business Lab legfőbb célja, hogy a társadalmi üzleti modell koncepcióját hatékonyan megismertesse a régióban, előmozdítsa az érdeklődők kreativitását a témában és helyi társadalmi kihívásokat, üzleti megoldásokat kutasson. Az ötletbörzék - brainstorming labs - várják az olyan magyar egyetemistákat, munkavállalókat, vállalkozókat, minisztériumi munkatársakat és civil szervezetek tagjait, akik információkat, ötleteket és tapasztalatokat szeretnének gyűjteni és kicserélni a társadalmi üzleti koncepcióval kapcsolatban. A budapesti program a helyi szociális kérdésekkel foglalkozik és egyben lehetséges megoldásokat is próbál találni a felmerült problémákra. A rendezvényen a Grameen Creative Lab bemutatja az általa sikeresnek vélt társadalmi üzleti modelleket és helyi példákat is hoz ezekre.
A szervezők az egynapos eseményre a budapesti Corvinus Egyetemre 120 érdeklődőt várnak. A Social Business Lab vezetője és házigazdája Hans Reitz lesz, aki a Yunus Center kreatív igazgatója és egyben a Grameen Creative Lab alapítója. Az eseményre az alábbi linken lehet regisztrálni: http://www.socialbusinesstour.com/tour/budapest/registration/
A Social Business Tour 2010 eseménysorozat szellemi atyja a Nobel-békedíjas Muhammad Yunus professzor, aki a bangladesi Grameen Bank alapítója és a társadalmi üzleti modell koncepció kidolgozója. "Hiszem, hogy létrehozhatunk egy nyomor nélküli világot, hiszen nem a szegények alkották meg a szegénységet." - mondta a professzor. A Grameen Creative Lab (GCL) a bangladesi Yunus Centre és a németországi circ-responsibility közös vállalkozása, amelyet a Nobel-békedíjas Muhammad Yunus és Hans Reitz, a circ alapítója és kreatív igazgatója hozott létre. Mindkettejük víziója a szegénység felszámolása - globálisan. A GCL célja, hogy felgyorsítsa és kiterjessze a társadalmi vállalkozás szellemét Yunus professzor elvei alapján. Az érdeklődő közösségeket könyvekkel, tanulmányokkal látják el és közös eseményeket szerveznek számukra. A társadalmi üzleti ötletek ilyen és ehhez hasonló ötletbörzéken vagy akár tudományos kutatások keretein belül születnek meg.
/Forrás: BrandTrend/