Sajátos üzletfejlesztésbe kezdett a Tesco nálunk (is?): elkezdte keresni azokat a magyar partnereket (regionális szinten), akik révén magyar áruval tölthetik fel a polcok egy részét.
Kiindulás: állandó nyomás a fogyasztók és a politika részéről, hogy nem eléggé integrált a helyi termelésbe.
A verseny háttere: több áruház lánc is folytat már hasonló tevékenységet, igyekezvén több magyar árut beemelve a kínálatba, hangsúlyozva azok eredetét, származását.
Értékelés: versenyelőnyt valószínűleg nem ad az üzleti innováció, de biztosítja, hogy a bevezetés után is ott legyen a pályán (a versenyben) a Tesco, csökkentve a korábbi kritikákat (vö. méregfogak kihúzása).
További támpontok: a fenntarthatósági gondolat jegyében a fogyasztók tudatosabb része igényli, hogy a hosszútávú áruszállításokat váltsák ki a helyi partnerek termékeinek beemelésével (nem biztos, hogy érdemes egy óriási kenyérgyárból 300 km-t utaztatni egy mezei kenyeret), nem mellesleg költségkímélő is.
Figyelmeztetés: a fogyasztók elővették a revolvereket, aki nem figyel, annál el is fog sülni: Nem felismerni a trendet: nekem - hiba, neked - veszteség >>>
"Több mint 80 új magyar termék a nyugat-magyarországi Tesco áruházakban
Újabb magyar specialitásokkal bővül a Tesco kínálata. Az áruházlánc júniusban folytatott párbeszédet nyugat-magyarországi kis- és középvállalkozásokkal, amelynek eredményeként október 4-től 23 regionális beszállító több mint 80 terméke kerül a Tesco áruházak polcaira Győr-Moson-Sopron-, Zala-, Vas- és Veszprém megyékben.
A Tesco-Global Áruházak Zrt., mint a hazai beszállítók legnagyobb partnere (közel 800 magyar beszállítóval áll kapcsolatban) 2009 novemberében egyedülálló párbeszédsorozatot kezdeményezett a helyi közösségek gazdasági szereplőivel. A vállalat elsőként Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékből hívott meg lehetséges beszállítókat arra a fórumra, ahol a kis és középvállalkozások bemutathatták cégüket, termékeiket és termelési kapacitásukat. A Regionális Beszállítói Fórumot követően 2010 márciusától tizenöt vállalkozás ötvenkét új terméke kapható Kelet-Magyarország Tesco hipermarket áruházaiban.
A kezdeményezés második állomása Sopron volt. 2010. június 3-án a Tesco képviselői négy megye, Győr-Moson-Sopron, Zala, Vas és Veszprém megye kis- és középvállalkozóival kezdeményeztek párbeszédet. A fogyasztói igényeket figyelembe véve a következő termékkategóriákat előállító cégeket várták a Beszállítói Fórumra: csemege hús, tejtermék, pékáru, tésztafélék, konzervek, malomipari termékek, valamint olaj, bor és ásványvizek.
A nyugat-magyarországi regionális termelőket, KKV-ket támogató programnak köszönhetően október 4-től 23 új regionális beszállító több mint 80 hazai terméke kapható az érintett négy megye győri, mosonmagyaróvári, soproni, szombathelyi, zalaegerszegi, nagykanizsai és veszéprémi Tesco hipermarketjében, az országos választékon túlmenően.
Az új termékeket kivétel nélkül a régióban működő kis- és középvállalkozások állítják elő. Olyan specialitások is találhatók közöttük, mint a bio olaj, rozsos parasztkenyér, almachips vagy sajtos kolbász.
A Tesco a Regionális Beszállítói Fórumokkal arra törekszik, hogy támogassa a magyar kis- és középvállalkozások fejlődését, munkahelyek teremtését, megtartását valamint elősegítse, hogy a hazai termékek egyre nagyobb szerepet játsszanak a nemzeti és lehetőség szerint akár a nemzetközi piacokon is.
Az együttműködés nem csak a kisebb, helyi beszállítók számára jelent kiváló lehetőséget, hanem azon vásárlók számára is előnyös, akik hazai termékekhez szeretnének kedvező áron hozzájutni. Az új program lehetővé teszi, hogy a fogyasztók kedvenc helyi specialitásukat is megtalálják a hozzájuk legközelebb eső Tesco áruházban (pl. ezentúl a helyi termelőtől érkező tejtermékek is megjelennek a hipermarketek polcain).
„Büszkék vagyunk arra, hogy kínálatunk 23 regionális beszállító több mint 80 termékével bővülhet, hiszen a Tesco nem csak fontos partnere a hazai beszállítóknak, hanem elkötelezett a magyar gazdaság fejlődése mellett is. Kiemelt feladatunknak tekintjük, hogy folyamatos párbeszédet folytassunk a hazai termelőkkel és gyártókkal, ezért a Regionális Beszállítói Fórum programot a jövőben is folytatni fogjuk, hogy országosan egyre több helyi, regionális termék legyen elérhető a polcainkon. Következő Regionális Beszállítói Fórumunkat 2010. november 18-án, Pécsett tartjuk, melyre Tolna, Baranya és Somogy megyékből várjuk az érdeklődőket", mondta el Iglódi-Csató Judit, a Tesco kommunikációs igazgatója."
/Forrás: EuroAstra, elütéssel egyetemben/