"Nem indul a kocsi? Biztos lemerült a karosszéria
Lehetséges, hogy a jövőben ez a válasz egyáltalán nem fog ilyen hülyén csengeni, mint most, a londoni Imperial College ugyanis energiatárolónak alkalmas szerkezeti anyag fejlesztésébe fogott autókhoz. A Volvo által is támogatott projekt célja a járművek, különösen az elektromos hajtású járművek tömegének csökkentése, melyeknél hangsúlyosabb probléma az akkumulátorok nagy tömege.
Úgy tűnik, megvan az út az anyaghoz, amely szilárdságban és rugalmasságban egyaránt képes egyes karosszériaelemekkel felvenni a versenyt, némi töltéssel megkínálva ugyanakkor képes elraktározni, majd visszaszolgáltatni azt, és nem mellesleg könnyebb is, mint az acél. A karosszéria egyes részeit ezzel a szénszálas matériával helyettesítve elkerülhetjük a tetemes tömegtöbbletet és helyveszteséget jelentő külön akkumulátor telepítését és idővel még az ára is alacsonyabb lehet hagyományos akksikénál.
Másik nagy előnye, hogy a vezetékezésen is elég sokat lehet így spórolni, mert ugye az energiatároló mindenhol ott van az autóban, így nem kell több méter kábelt húzni a kocsin keresztül egy-egy berendezésig. Egy mai jól felszerelt felső-középkategóriás autóban a felhasznált vezetékek hosszát bátran kifejezhetjük km-ben, és a tömegük pedig a 100kg-ot is meghaladja, úgyhogy van miből lefaragni. Kezdetben várhatóan 15%-os tömegcsökkenést várhatunk az újítástól egy személygépkocsi esetében, de ez a mutató a távolabbi jövőben még jelentősen növekedhet. Az alkalmazhatóság területe egyébként szinte korlátlan, mobiltelefonok, számítógépek, és még sok egyéb kütyü esetében is rendkívül hasznos találmánynak ígérkezik ez a megoldás.
A három évig tartó projekt folyamán a kompozit struktúráját és kapacitását igyekeznek fejleszteni. A gyárthatósággal és valós körülmények közti alkalmazhatósággal csak eztán foglalkoznak majd. Ez végre egy igazán hasznos és ötletes projekt az üzemanyag válság enyhítésére."
/Forrás: autotimes.hu/