A cikk ugyan innovációt említ, de azt gondolom, hogy az innováció szócskát meg kellene tartani a nagy jelentőségű (radikális?) újdonságoknak, amelyek hosszabb távon is versenyelőny jelenthetnek. A hírben található újdonság, inkább az üzleti innováció kategóriájába tartozhat: egy máshol már meglévő módszer, eljárás (az is lehet, hogy már ebben az iparágban is működteti más versenyző) átültetése. Tehát a módszer itt újdonság - vagy az is elképzelhető, hogy csak az adott szervezetnél.
De leginkább az üzletfejlesztés lehet a legtalálóbb megnevezés: a(z) (üzleti) szervezetek által a versenyképesség érdekében végzett újítás (aminek ugye a szinonimája az innováció - de ettől most tekintsünk el).
(Az üzletfejlesztés definíciója esetén minden jogot fenntartok, beleértve minden jogot :-).)
"Hipermarket innováció
Mit tesz a Metro a csökkenő forgalom ellen?
Csökkenő nagykereskedelmi forgalma ellensúlyozására a hamburgi központú METRO élelmiszerlánc új szolgáltatással próbálja a vásárlókat raktáráruházaiba csalogatni.
Az út menti McDonald’s vendéglők kiszolgálási technikáját alapul véve öt olyan áruház megnyitását tervezik az év utolsó negyedében, ahova a vevők csak begurulnak autójukkal, és átveszik az előzetesen leadott rendelésükre összekészített árucsomagot.
A Metro lánc mellett többek közt a Penny Marketet is tulajdonló Rewe csoport 2009-ben vezette be C+C (cash and carry) Scharpe leányvállalatának bevonásával a telefonos-faxos házhozszállítási szolgáltatást – a rendelésleadástól számítva 24 órán belül garantálták a házhoz szállítást. A kísérleti vállalkozás beváltotta a hozzá fűzött reményeket: az idén Alain Casparros elnök-vezérigazgató 100 millió eurót meghaladó bevételt vár az üzletágtól."
/Forrás: Élelmiszer Online, aki a VGO cikkét használta fel, amit én is megtehettem volna már tegnap, ha a cikk vége nem futott volna bele egy előfizetői linkbe - tehát van folytatás is - ott tessék keresni és emelt díjas esemesben kiperkálni a VG-nek a díjat/