Az autóipar kedves üzletfejlesztési, üzleti innovációs vesszőparipám - jól tudjuk, hogy miért. De tényleg miért?
1. Mindenekelőtt a autóipar egészségi állapota jelentős mértékben együtt mozog a gazdaság egészségi állapotával.
2. Nagy a verseny, nagy a prés, nagy az innováció.
3. Bizonyos mértékig előrejelzi az üzletfejlesztések irányát más iparágak, szektorok számára is.
Szóval az autóipar megér egy misét (üzletfejlesztési esettanulmányt). Régen teljesen egyértelmű volt, hogy egy autógyár - egy autó. Tervezéstől talán még a benzinkútig is - de ma? Mi alapján lehet elmondani egy kocsiról, hogy az például Ford?
Írtam már arról, hogy milyen együttműködések alakulnak ki a különböző autógyárak között - szinte a pszichológia az egyetlen tényező, ami alapján valaki képes eldönteni, hogy milyen autót vásárol: ugyanaz a dizájner tervezi a különböző autókat, azonos alaplapokat használnak a különböző gyárak, márkák, azonos motorokat építenek be ide is, oda is... Szóval fontos ez a pszichológia, sokkal fontosabb, mint azt az ember gondolná!
Szép, izgalmas téma.
Nos, mai hír:
"A jövőben is együttműködik majd az Opel és a Renault
Továbbra is együtt kíván dolgozni az Opel és a Renault, már ami a kishaszonjárművek fejlesztését és gyártását illeti. A megállapodást múlt pénteken jelentették be azzal, hogy az Opel Vivaro / Renault Trafic kettős második generációját is közösen fejlesztik majd. Az új modelleket természetesen, mint ahogyan azt eddig is tették a gyártók, egymástól függetlenül forgalmazzák majd.
A jelenlegi fejlesztésből utcára került egy mostohatestvér, a Nissan Primastar is, valószínűleg a második kiadásból is lesz olyan, melyen a Renaulthoz tartozó japán gyártó logója feszít majd. A két gyártó 1996-ban kezdett közös munkába, a transzporter-duó Opel Movano / Renault Master volt ennek a gyümölcse. Ez olyannyira jól működött, hogy idén év elején már a második generációt mutatták be.
Nem egyedülálló a két cég összekapcsolódása az iparágban, a transzporterek szegmensében a PSA Peugeot Citroën a Fiattal, a Volkswagen a Mercedessel kooperál, a nagyobbak között pedig a VW-érdekeltség alá tartozó Scania és MAN munkálkodhat közösen a jövőben."
/Forrás: Kamionhírek/