Érdekes a Napi cikkéből leszűrhető mondanivaló: adott egy üzleti innováció, az internet banking szolgáltatás - és úgy tűnik, hogy mára a használatával kapcsolatos a generációs, tudásból (hiányából) fakadó és bizalmi gátak megszűnni látszanak, azaz szinte minden korosztály használja már az internet bankinget és a korábbi éles különbségek eltűnni látszanak.
Ez jó lehet hír azoknak, akik valamilyen hasonló elven, alapon működő termékkel, szolgáltatással vannak a piacon: az átvihető ismeretek és bizalom miatt nagyobb tér nyílik (nyílhat) nekik is.
És persze azoknak is jó hír, akiknek radikálisan új portékájuk van: mindennek eljő az ideje, csak legyen hozzá ideje és pénze... :-)
(Apró kiigazítás a cikkhez: az MKB-nál lehet valami félreértés. Külön szokták kezelni a vállalati és magánszemélyeknek szóló IB szolgáltatást. Az MKB-nál szerintem nem tavaly óta van IB, egyik szegmens számára sem - legfeljebb új szoftver lehetett bevezetve, vagy új néven, amennyire emlékszem.)
"Nem csak a 20 éveseké a netbank: válságálló szolgáltatások
A banki tranzakcióknál egyre inkább megfigyelhető az elektronikus csatornák térnyerése, a netbankon keresztül kezdeményezett ügyletek aránya folyamatosan növekszik. Korábban főként a fiatalabb korosztályban és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkező ügyfelek körében volt jellemző a szolgáltatások igénybevétele, mára azonban szinte ezek a különbségek számottevően csökkentek - írja a Napi Gazdaság.
Az OTP Banknál - ha csökkenő ütemben is, de - folyamatosan emelkedik az OTPdirekt szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma. Az elmúlt három évben 400 ezerrel bővült a felhasználók száma, jelenleg több mint 1,8 millió ügyfelet tartanak nyilván. Az online számlák aránya a teljes portfolión belül meghaladja a 10%-ot, a hitelintézet a szolgáltatások további térnyerésével számol.
Folyamatos emelkedést tapasztal a területen a Budapest Bank is, náluk jelenleg 175 ezer netbanki ügyfelet tartanak nyilván, akik 80%-a lakossági ügyfél. Az MKB-nál tavaly április óta van létezik netszámla, idén az ügyfélszámban 32%-os, a tranzakciók számában 37%-os volt a bővülés.
A Volksbank szerint a krízis hatása nem érezhető ennél a termékkörnél, havonta 150-200 ilyen számlát értékesítenek. Jelenleg majdnem minden ötödik ügyfelük neten bankol, az elektronikus tranzakciók aránya 37%.
A CIB Banknál egy év alatt 25%-kal emelkedett az online számlák száma. Ebben az időszakban az átlagos állomány 14%-kal, a tranzakciók száma pedig 34%-kal emelkedett."