"A netes rendelések csupán 30 százalékát fizetik online
A legtöbben még mindig postai úton bonyolítják netes rendeléseiket, egyes kutatások szerint azért, mert nem szeretik megadni személyes adataikat az online térben.
Az interneten keresztül a fogyasztók jellemzően szolgáltatásokat vesznek igénybe, illetve nem kézzel fogható dolgokat szereznek be, és sokan "meghátrálnak", ha az adataik kiszolgáltatását kérik tőlük - vallja közleményükben Marosvölgyi Péter, az AEGONdirekt.hu szakmai igazgatója. A webáruházak oldalain gyakran találhatók olyan fórumok, ahol a vásárlók megosztják tapasztalataikat, a már megvett termékről, szolgáltatásról, illetve a vásárlás folyamatáról. Ezek ismeretében könnyebb meghozni a vásárlási döntést, a részletes leírás, illetve termék-összehasonlító programok is leegyszerűsítik a választást.
Az NRC Piackutató Kft. adatai szerint, minden ötödik látogató igényli, hogy az internetes bolt rendelkezzen telefonos ügyfélszolgálattal. "A könyv és a melegétel megrendeléseket követve, az online biztosítás az egyik legkeresettebb termék az interneten. Ennél a szolgáltatásnál biztos, hogy nem érheti meglepetés a vásárlót, mivel nem kell megfognia, felpróbálnia a megvenni kívánt terméket. A legnépszerűbb online szolgáltatások a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) és az utasbiztosítás. A kgfb-k közel 10 százalékát az ügyfeleink már a világhálón kötik meg, emellett mintegy hatezer utazó is az AEGONdirekt.hu internetes oldalon vásárolt biztosítást"- emelte ki Marosvölgyi.
Szerinte sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az online fizetéshez nem szükséges dombornyomott bankkártya, ugyanis a kártya hátoldalán található 3 jegyű (CVV) ellenőrző kóddal is, gond nélkül lehet vásárolni a fizetőfelületen. Emellett léteznek egyszer használatos időkorlátozott bankkártyaszámok is, amelyeket a bank honlapján közvetlenül a vásárlás előtt is lehet igényelni - ismertette a biztosítási szakember."
/Forrás: DigiBiz/