A múlt héten az Irat - és Dokumentumkezelési Szakmai Szövetség >>> megtartotta első kerekasztal beszélgetését Papírmentes iroda és fenntarthatóság, CSR témában - és a mostani hírhez kapcsolódó információk is szóba kerültek a közigazgatás elektronizálása (papírmentesítés) kapcsán. Én azt gondoltam, hogy a közigazgatási ügyintézés további terjedése, terjesztése, fejlesztése nagyon jó és hogy továbblendítheti a vállalkozásokat is a gyorsabb, hatékonyabb, olcsóbb ügyintézés felé.
Ez mind igaz is - de nem úgy, nem ott és nem akkor :-)
"Mégsem folytatódik az e-Savaria projekt?
Visszavonta a kormány a települések informatikai infrastruktúra fejlesztésével kapcsolatos pályázatot. Régiónkban ez mintegy másfél milliárd forint uniós pénz elvonását jelentheti.
A kormány mind a hét régióban visszavonta az operatív programok 2009-2010 évi akciótervében szereplő közigazgatási informatikai pályázati kiírásokat - az erről szóló kormányhatározat a pénteki Magyar Közlönyben jelent meg.
A kormány egyúttal felszólította a nemzeti fejlesztési minisztert arra, hogy intézkedjen a támogatói döntések - ugyancsak pénteki határidővel történő - jogszerű visszavonásáról.
A nemzeti fejlesztési miniszternek - a közigazgatási és igazságügyi miniszterrel együttműködve - kell a kormány elé terjesztenie azt a koncepciót, amelynek alapján költséghatékony informatikai szolgáltatást kaphatnak az önkormányzatok.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) honlapján megtalálható információ szerint a programban szerepelt az iratkezelés korszerűsítése mellett az elektronikus azonosítás megteremtése és az államigazgatási szervek közti elektronikus adatcsere létrehozása is. A támogatás a kiírások szerint mindenütt 100 százalékos lett volna, a támogatás összege pedig elérhette a 300 millió forintot is."
/Forrás: Alpokalja-Online/