Forrásom a HVG Médiablog (elütések originálisak), ő Steve Rubel és David Armano 6 Digital Trends to Watch >>> prezijét dolgozta fel.
Kiegészítéseim:
1. Jól tudjuk, hogy a trendek azok vagy igen, vagy nem, vagy akkor, amikorra vagy máskor vagy soha, és vagy úgy vagy másképp... DE: tudni kell róluk!
2. Akinek Médiablog van a kezében, mindent médiának lát - de a 6 trend több, mint digitális és több, mint média. (Na és most ünnepélyesen megígérem, hogy SOHA többé nem sütöm el, hogy "akinek a kezében ... van, az ... dolgot :-) ).
"6 digitális trend, amit figyelned érdemes Médiastratégia
1. Marketing a folyamatos információáramlás (stream) korában
Közönséged (ügyfeleid, alkalmazottaid) már nem statikus weboldalaidra látogatnak el, hanem egyre inkább olyan "beszélgetésekben" vesznek részt, melyek "külső helyszíneken" (Facebook, Twitter, alkalmazások stb.) zajlanak. Ha meg akarod ragadni a figyelmüket, neked is nagyon ott kell lenned ezeken a helyeken. (A 6. dia arról szól, hogy az emebrek leginkább azt képesek megemészteni, amiről 3-5 alkalommal hallottak. Egyáltalán nem felesleges tehát a több csatornán keresztül történő sulykolás.)
2. A média googlosodása (Googleization).
A hagyományos kulcsszavak mellett a minőségi tartalom és a közösségi kapcsolatok határozzák meg mennyire vagy látható a keresők számára. Ma már mindenki a média része. (Ennek megfelelően a hagyományosan értelmezett médiának nem csak a többi médiacég, hanem minden tartalom-előállító a versenytársa.)
3. Az adatok évtizede
Egyre több adat válik elérhetővé. Bárkinek, bármiről. (Ez a megállapítás nem feltétlenül a hazai állapotokra vonatkozik.) Ezekből nagyon fontos dolgokat (például viselkedési mintákat) ismerhetünk meg, de ehhez először igazi adatmániássá kell válni. (Igaz, hogy az adatokhoz (kormányzat, helyi közigazgatás stb,) való hozzáférésben meg sem közelítjük a legfejlettebb országokat, mégis bőben van mit csinálnunk. Nagyon sokan még a saját honlapjuk forgalmát sem elemzik.)
4. Az üzlet is közösségivé lesz
A kijelölt szóvivő tevékenységétől a munkavállalók elkötelezettségének erősítéséig a hagyományos módszerek helyére mindenhol benyomulnak a közösségi megoldások. (A közösségi kommunikáció eredményeinek alkalmazása a vállalaton belüli kommunikációban az a terület, amiről nagyon szép, okos dolgokat lehet leírni, de - idehaza - egyelőre kevés eredményt lehet felmutatni. Mit is akarhatunk egy olyan közegben, ahol az intranet még 2010-ben is csak a vállalati telefonkönyv szinonímája?)
5. Location, location, location
Nemrég még a "mit csinálsz", most pedog a "hol vagy" a Nagy Kérdés. Egyre több platformon frissítheted pillanatnyi helyzetedet, amiből persze újabb adatfolyam keletketik. (Néhány, valóban hasznos kivételtől eltekintve hülyeségnek tartom ezt at új divatot, ami persze nem jelenti azt, hogy nem lehet beéőle üzletet csinálni.)
6. A privát is nyilvánossá válik
A személyiségvédelmi aggályok ellenére a közösségi megoldáson alapuló alkalmazások és maga a megosztás, mint tevékenység egyre népszerűbb. A hálózatokhoz kapcoslódva át kell értelmeznünk a privát fogalmát."