Annak idején az autóipari innovációk, üzletfejlesztések bejegyzéssorozat első két eleme foglalkozott a General Motorssal. Ez a válság (na, melyik válság?) elején volt és meglepve tapasztalhattam, kedves érdeklődő üzletfejlesztő bajtársaimmal, hogy GM csápjai mindenhova elérnek (szinte). Koreától nem tudom meddig mindenhol volt valami autóipari érdekeltsége, hogy egy gyár, hol egy mágállapodás, hol egy közös értékesítési hálózat - innen a gondolat, hogy a szektor kimeríthetetlen tárháza az üzletfejlesztésnek, üzleti innovációnak.
Egy kicsit hosszúra sikeredett bevezetés után: nemrég jelent meg a hír, miszerint Ukrajnában automata váltóval kívánják forgalmazni a Zaporozsecet, amelynek alapja a Daewoo Lanos lokalizációjaként indult...
Aki nem tudná, hogy mi a Záporjóska, annak a Wiki: Zaporozsec objektív >>>
Akinek az előző nem elég, annak a Totálcar és T-34 tankindító motoros Zaporozsec szubjektív >>>
Maga az üzletfejlesztési hír:
"A Zaporozsec újra támad
Az ukrán autóipar a világ legolcsóbb automata váltós autójának bemutatására készül. Az új modell a Daewoo Lanos helyi gyártású változatát váltja, amelyet a GM-mel kötött licencszerződés lejárta óta Chance néven forgalmaznak.
Úgy hallani, az új típus többé-kevésbé saját fejlesztés lesz – persze nyilván a régi Daewoo technika alapjain – és az ukránok a hazai piacon kívül elsősorban az orosz felvevőpiac erejében bíznak. A típus legerősebb ütőkártyája az ára lehet: a hírek szerint jóval 10 ezer dollár alatt lesz, és ennyiért már automata váltóval szállítják. Van rá esély, hogy a zaporozsjeiek a GM korszerűbb technikájához is hozzájuthattak, mivel élő kapcsolat van a két cég között, az ukránok kezében levő, de pillanatnyilag bérmunkában Chevrolet Aveókat előállító lengyel FSO üzem kapcsán.
Az új, vagy legalább felújított típusra nagy szüksége is van az ukrán autógyárnak, mivel a Chance alacsony ára ellenére már nem igazán nagy sláger: tavaly 7344 példányt adtak el belőle."
/Mi más, mint Totalcar/