"Környezetbarát Autó Nagydíj 2010
A Peugeot iOn kapta meg a Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 címet. Az európai piac első 100 százalékban elektromos autója 2010 végén kerül piacra.
A tisztán elektromos meghajtású Peugeot iOn kapta meg a Környezetbarát Autó Nagydíj 2010 (Grand Prix Auto Environnement 2010) címet. A MAAF Assurances által hatodik alkalommal megszervezett szavazáson az újságírókból álló zsűri a díj odaítélésével a környezetvédelmi szempontból kiemelkedő autókat és műszaki megoldásokat jutalmazza.
A Peugeot környezetvédelmi elhivatottsága erős, ezt jelképezi a négyajtós, négyszemélyes, nulla káros anyag kibocsátású iOn, amelyet 2010 végétől kezdenek forgalmazni. Kompakt méreteivel, a 3,48 méteres hosszúsággal, az 1,47 méteres szélességgel, valamint a kicsi, 4,5 méteres fordulókör-átmérővel az iOn tökéletesen illeszkedik a városi környezetbe. A 47 kW-os (64 LE) teljesítmény és a 180 Nm-es nyomaték megfelel azoknak a teljesítményértékeknek, amelyekre a városi és városkörnyéki napi utazások 90 százalékában szükség van, köszönhetően például az iOn 125 km/órás csúcssebességének és az Európában elfogadott 150 km-es hatótávnak. A lítiumion akkumulátor a hagyományos 220 voltos áramforráshoz csatlakoztatva hat óra alatt tölthető fel teljesen, míg a gyorstöltő 30 perc alatt tölti fel az akkumulátort kapacitásának 80 százalékáig.
Amióta beharangozták az iOn bevezetését, azóta több mint hatezren regisztrálták érdeklődésüket az interneten. Az a 15 szándéknyilatkozat is megerősíti a márka betörését az elektromos autók piacára, amelyet a Peugeot eddig aláírt több európai mobilitási szolgáltatóval, energetikai vállalattal, lízingcéggel és autómegosztási társasággal. Az autó havi bérleti díja nem haladja meg az 500 eurót, a használat költsége pedig 100 km-re vetítve nem több másfél eurónál. A bérleti díj az autón és az akkumulátoron kívül magában foglalja a karbantartást, a javítást, az asstistance-, valamint számos újító szellemű szolgáltatást, mint például a „Mu” mobilitási szolgáltatás és a „Peugeot Connect” igénybevételének lehetőségét.
Az elkövetkező hónapokban a Peugeot tovább erősíti lépéselőnyét. Európa első dízel hibrid autója, a 2011 tavaszán piacra kerülő 3008 HYbrid4 35 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt és ugyanennyivel kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint a korábbi modellek.
/Forrás: okauto.hu/