Az átvételre nem a Microsoft lájkolása vagy nemlájkolása miatt került sor: az igazi érdekesség szerintem, az amit a PC halála körüli dolgokról írnak (vigyázat: ez nem úgy, nem ott és nem akkor (lásd kreativitás és intuíció) - de azért tudni kell!)
"Mi a baj a Microsofttal?
A Windows 7 és az Office 2010 várható sikere ide vagy oda, Rob Glaser szerint a Microsoft problémákkal küzd, ahol több tényező is gátolja az innovációt.
Rob Glaser, a RealNetworks alapítója és a Microsoft korábbi felső szintű vezetője (1983-1993) csípős hangulatú írást tett közzé a Quora oldalán "Miért tűnik úgy, hogy a Microsoft leállt az innovációval?" címmel. Habár az aktív munkától már visszavonult Glaser soha nem ment a szomszédba, ha a Microsoft kritizálásáról volt szó (korábban többször nézeteltérése támadt korábbi munkaadójával), mégis elmélkedésében több olyan elemet is találhatunk, amelyeket érdemes legalább egyszer megfontolnunk.
"Mindenképpen le kell szögeznem elsőként, hogy az elmúlt években a Microsoft bizonyította, hogy képes innovatív termékeket alkotni - lásd Project Natal (végleges nevén: Kinect)-, valamint hogy legalább egy üzletileg sikeres megoldást létrehozott, az Xbox Live szolgáltatását, amelynek a becslések szerint 10 millió előfizetője van. Ennek ellenére úgy vélem, hogy a Microsoftnál személyenként körülbelül annyi potenciális innováció van, mint az IBM-nél és a HP-nál, miközben a Google és az Apple lekörözi őket" - írja a rettegetten szókimondó Glaser, aki később négy pontban igyekszik állítását alátámasztani.
A PC halála
Elsőként szerinte a probléma azzal van, hogy a redmondi szoftvercég túlságosan is PC centrikus vállalat, amihez foggal-körömmel ragaszkodik. Ez nem is csoda, hiszen ezen a piacon két megoldása is domináns a maga területén: az Office és a Windows. S problémaként merül fel, hogy főként e két termékének eladásaiból igyekszik megélni.
Ez zsákutca lehet Glaser szerint, mivel jelenleg egy olyan időszakot élünk, amikor a PC-knek lassan bealkonyul. Új, konkurens készülékek jelennek meg nap mint nap, ráadásul az elmúlt évek üzleti sikerei is más területekről érkeztek. A RealNetworks alapítója hármat sorol fel. Elsőként a Google példáját említi, amely a végfelhasználók számára egy remek, ingyenes keresőt alkotott, amit a lehető legjobban célozható reklámokkal finanszíroz. Érdemes mellettük szerinte az Apple és a RIM üzleti modelljét is megvizsgálni, amely cégek együttesen értékesítik a hardvert, a szoftvert és a szolgáltatásokat. Azaz Steve Jobs cége például az iPhone mobiltelefon eladása mellett a programokból és készülékre szánt szolgáltatásokból is gazdagodik. Tehát a hardverjükre épül a már bizonyított üzleti modelljük. Harmadrészt Glaser szerint sikerként említhető még a Facebook, amelynek a készítői egy olyan ingyenes oldalt alkottak, ahol a felhasználók generálják a tartalmakat.
S habár az első két területen a Microsoft próbálkozik, nem sikerült eddig felzárkózniuk a Google, az Apple és a RIM megoldásai mellé. A Zune és a Bing ugyanis korántsem tett szert hasonló népszerűségre. A redmondi szoftvercég e mellett a Windows Mobile elterjesztésén ügyködik már jó ideje, de eddig sikertelenül, mivel a fejlesztők számára sokkal csábítóbb az iPhone és az Android felhasználók népes tábora. Glaser szerint egyedül a redmondi szoftvercég háza tájáról az Xbox számít sikertörténetnek, hiszen esetében - az iPhone-hoz hasonlóan - a hardverre épülnek a szoftverek és a szolgáltatások, amit a Microsoft együttesen kínál.
/Forrás: nonstopüzlet/