"Mobilmarketing megoldás már a kulturális kommunikációban is
Magyarországon a kulturális kommunikációban először az Operaház egészítette ki hagyományos marketingkommunikációját a jövőbemutató megoldással (amelyet a hd Open! szállított).
Az Operaház kiválasztott egy modern előadást és ehhez választotta az új típusú kommunikációs megoldást. Az elérni kívánt közönség jól targetálható volt, így a több mint hétszázezer adatot tartalmazó, 84 féle paraméter szerint szűrhető adatbázisból leszűrésre került a potenciális célcsoport. Ezzel párhuzamosan készült egy négy képből álló grafika, amely információkat adott az előadásról és a kép felhasználásáról. A grafikát egy "készülékbeirányítási" rendszeren keresztül "ment" ki, így minden készüléktípusnak megfelelően optimalizálva érkezett meg a kijelzőre. Aki bemutatta a pénztárnál a telefonján elmentett grafikát az egyedi áron vásárolhatta meg jegyét.
A kampányt követően a tapasztalat: a mobilmarketing nem helyettesítheti a hagyományos kommunikációs eszközöket de hatékony kiegészítése annak. Több aspektusból mérhető és a felhasználók valós reakciói alapján újra megszólítható a potenciális személy. A kuponakciónak köszönhetően láthatóan megnőtt a nézőszám az előadáson, ezért az Operaház mobilkommunikációs fejlesztése nem áll meg. Az operakedvelők telefonjuk segítségével kerülhetnek majd egyre közelebb az Operaházhoz, az előadásokhoz, a művészekhez.
/Alap: hd Open! itt-ott csiszolva/