Rég küldtem hírt az autóipar innovációiról, üzletfejlesztéseiről. Van egy olyan benyomásom, hogy a válság előtt közvetlenül és alatta elkezdett fejlesztések kezdenek termőre fordulni (egyébként is fontos jelzéseket lehet levenni az autóindusztri állapotáról) - lehet, hogy most több posztot nyomok majd ebben a témában.
"Európa visszavág! Dízel start-stop a PSA-tól
Vége a japán eco-uralomnak! Jean-Marc Gales, a PSA Peugeot Citroën márkaigazgatója, és Christian Chapelle, műszaki igazgató, bejelentette az e-HDi világpremierjét. Ez az új generációs stop & start rendszer önindító-generátorral kombinálja a dízelmotort. A berendezés leállítja az álló jármű motorját, például piros lámpánál és dugóban, majd azonnal újraindítja, amikor szükséges.
A legfrissebb innováció, amely akár 15 százalékot elérő mértékben mérsékli a HDi motorok fogyasztását és CO2 emisszióját, 2010 végétől jelenik meg a legtöbb Peugeot és Citroën modellcsaládban. A Csoportnak az a célja, hogy egymillió e-HDi-motoros járművet adjon el 2013-ban.
Az e-HDi technikával felszerelt első modellek a Citroën C5 és az új Citroën C4 lesznek, 2010 harmadik negyedévétől. Ezután az innovációt kiterjesztik az 1.4-es és 1.6-os HDi motorral ellátott Peugeot és Citroën modellek többségére. A Csoport dízelmotorjainak 30 százaléka e-HDI lesz.
“Meggyőződésem szerint hamarosan új piaci standarddá válik az új e-HDi technikánk, akárcsak a maga idejében a HDi motor, jelentős versenyelőnyt biztosítva majd a Csoportnak. Új e-HDi motorjainknak nemcsak a fogyasztása és emissziója elsőrangú, hanem vezethetősége is, hiszen azonnal, rezgés és zaj nélkül indulnak újra.” – mondta Jean-Marc.
Az e-HDi lehetőséget ad a PSA Peugeot Citroën csoportnak, hogy tovább bővítse alacsony szén-dioxid kibocsátású járműválasztékát. Bemutatása egy nagyszabású terv része, amelynek keretében minden autóvásárló az igényeinek megfelelő, kis környezeti hatású járművet kaphat. Ide tartozik, az e-HDi technika mellett, hogy 2010 és 2012 között a következők jelennek meg a PSA Peugeot Citroënnél:
- Két villanyautó: Peugeot iOn és Citroën C-ZERO (2010).
- Két dízel-hibrid: Peugeot 3008 HYbrid4 és Citroën DS5 HYbrid4 (2011).
- Új belsőégésű motorok: különösképp egy kis, háromhengeres, 1.0-literes és 1.2-es benzinmotor (2012).
/Forrás: autotimes.hu/