Kommentem: nem kell Kínába menni, eljönnek ők ide...
Az autógyártás az ipari-posztindusztrális (vagy akármilyen elnevezést adhatunk nekik, egy a lényeg: a napjainkban létező "fejlett" és "viszonylag fejlett") társadalmak mozgásának fontos indikátorai, ezért lehet érdekes a hír (lásd még "trendek", "megatrendek" címszó alatt!).
10-éig konferenciázom (első magyar dokumentumkezelési szakkönyv kiadása, Magyar Dokumentumkezelésért Díj meghirdetése, konferencia előtt 4 nappal előadás lemondása - új előadó keresése... nem laza), utána igyekszem tovább termékenyíteni a magyar innovációs társadalmat. Eszembe jutott valamit olvasván, hogy az innováció, üzleti innováció kapcsán is el lehet mondani, hogy kezd kialakulni egy új hullám, amolyan második (vagy harmadik?) generációs innováció.
Most nem megyek bele a részletekbe, de érdekes mozgásokat vélek látni.
Ugorgyunk!
"Jobb a kínai autó a franciánál?
Ideje, hogy komolyan vegyük a kínai autóipart. Jövőre 27 európai országban dobják piacra a Landwind CV9-et, és a legjobb irányból kezdik meg az offenzívát: az eddig rémisztőnek beállított biztonsági hiányosságokat cáfolják hiteles tesztekkel.
Mivel a forgalmazást Hollandiában kezdik meg idén nyáron, ott végezték el a kikerülős tesztet is – szigorúan az ADAC előírásai szerint. Emlékezhetünk még, hogy a Citroën Nemo felborult egy ilyen manőver során, bár a két videót egymás után megnézve feltűnhet, hogy ott a kormányt kicsit másképp kezelte a tesztpilóta. A kínaiak agysebész pontosságú sofőrt szerződtettek: lenyűgöző, ahogy milliméterekkel a bója mellett terelgeti finom mozdulatokkal a Landwindet. Lehet, hogy nem véletlenül saját szervezésben végezték el a tesztet az ADAC helyett.
Ha a törésteszt is ilyen szépen sikerül, retteghetnek az európai autógyártók. A 4,4 méter hosszú, 7 személyes változatban is kapható egyterű induló ára 15 ezer euró, vagyis alig több mint 4 millió forint lesz, ami igencsak vonzó ajánlat egy olyan szegmensben, ahol nem feltétlenül technikai újdonságokkal lehet meghódítani a vevőket. Kérdés, hogy a minőségérzet tekintetében mennyit tudtak fejlődni a kínaiak a Flybo Total Electric óta."
/Index/