Lekushaszottam és láncravertem azt az állatot, azt a rohadt állatot bennem és most csak ül. Ül és néz, engem néz párás szemmekkel hűséges kutyatekintettel (ennek később még jelentősége lesz!) és szelíd arccal bíztat, hogy engedjem már szabadon, ő rendes, nem csinál semmi galibát, neeeeem, de tényleg! ugyanakkor szinte csak érezni, nem hallani, hogy morog, morog egész mélyen a torkából tör elő a zsigeri és időnként kicsit, diszkréten, finoman megrázza a láncát.
Csak a ennek a láncnak a csörgése ad kontrasztot álszent tekintetéhez.
Egy dög.
De nem engedem szabadon. Akkor sem.
Csak egyet kérdezek: minek szállítunk vízet Kínába? >>> (a bennem lakozó állat persze ezt teljesen másképp kérdezte volna - na, ugye, hogy milyen jó, hogy nem engedtem szabadjára?)
Felrémlett előttem: fáradtságos munkával valahol Magyarországon fellelnek egy forrást. Kutat építenek reá, palackozóüzemet, logisztikáznak ide-oda. Aztán a víz repülőre vagy vasútra ül és elröppen a világ legígéretesebb piacára, hogy a Csing Csung Kutyahús (csak erős idegzetűeknek, de tényleg!) >>> étterem vendégei az Evian és Perrier meg ilyenek mellett magyar ásványvízet is ihassanak.
Nem számít, hogy az egy inci-finci polock >>> 15-20 ezer kilométert utazik, eredeti értékének többszöröséért, nem számít semmi, környezetvédelem? vásárolj ötven kilométeren belül termesztett árut? a világ helyzete 2010 >>>? - semmi nem számít. Satöbbi, satöbbi.
A cikket különben tényleg érdemes elolvasni, üzletfejlesztői szemmel egy csomó érdekességet tartalmaz:
1. Kínában is vannak élelmiszerforgalmazáshoz szükséges engedélyek és van hatóság, aki ezt ellenőrzi (különösen meglepő tekintettel a melaminra és más, jellegzetes kínai élelmiszeradalékra),
2. másfél éves előkészület után tudtak a kínai piacra lépni,
3. a vízexportőr már Thaiföldön is ott van, de nem akart szarozni a többi kisebb piaccal "ed: ezeötszá', szok: ocó, ezel" jegyében,
4. lehet látni az invesztíció nagyságát és a várható (számított-tervezett) megtérülést,
5. harmincezer darabot már eladtak, a többivel megdolgozzák a piacot,
6. nem egy termékkel mennek, hanem termékcsaláddal,
7. a perlivo/gasovane mineralky nem olyan népszerű még, mint lehetne,
8. megvannak a piaci célok, a konkurensek és az üzleti tervek.
Tipikus üzletfejlesztési esettanulmány.
(U.i. elnézést a kissé barokkos felütésért.)