A márkák (pl. oroszlán brand, hörrrr) kapcsán kiküldött bejegyzéseimre az élet reflektál: jő a hír, hogy Ausztráliában jellegzetes színek és logó nélküli, egyendobozban lehet csak cigarettát árusítani - 2012-től >>>.
Ennek alapján pont a márkázás egyik fő értelme szűnik (vagy szűnhet) meg, mintegy új terepre küldve a versenyt. Megszűnik az első pillantásra történő azonosíthatóság, a fejekben kialakított valamilyen képzettel történő összekapcsolás. De tényleg megszűnik-e? És mit lehet azonkívül tenni, hogy a dohánygyárak kilobbizzák a kormányt, amely bevezetni szándékszik ezt a lépést? Mit lehet tenni, ha a társadalom jelentős része is követeli majd a csomagolások ilyeténségét?
És "fertőző" lehet-e az egyencsomagolás iránti igény? Nem terjedhet-e ki további termékekre, iparágakra a környezetvédelem, környezettudatosság jegyében? (a csomagolás az áru árának jelentős vagy kevésbé jelentős részét teheti ki, nagyjában egészében "feleslegesen"). És ha bekövetkezik a marketingkatasztrófa, akkor mivel lehetne helyettesíteni a jellegzetes színeket, betűtípusokat, logókat figurákat, miegymást?
...