Na, azt hiszem errefelé lehet keresgélni a megoldást az elektromos gépjárművek elterjedésével/elterjesztésével (óh, innováció! óh, diffúzió! >>>) kapcsolatban: olvasom, hogy elektromos autókat kívánnak taxiként üzemeltetni a japók >>>. Na már most ez tökéletes nyitás lehet:
1. a folyamatos(abb) használat nagyobb gazdaságosságot és megtérülést biztosíthat az elinduláskor,
2. valószínűleg valamiféle állami támogatás (ösztönzés, környezetvédelmi izébigyóakármi) is be fog tekinteni - ennek modellezésére és hatásvizsgálatára jobban szolgálhat egy ilyen szabályozottabb környezet,
3. nem utolsósorban itt lehet elérni a legnagyobb hatást (a cikk szerint a taxik szennyezik a legjobban a környezetet - monnyuk az is érdekes lenne, hogy hol lehet adatokat találni erre).
És a cikk:
"Munkába álltak az elektrotaxik Tokióban
A világon elsőként munkába álltak az első elektrotaxik Tokióban hétfőn. Az autók elemeit (ezt itt a fordító beszopta: valószínűleg a főszerkesztő macája fordította rosszul, akkumulátor helyett - FZ. megj.) percek alatt ki lehet cserélni, így ez nem jelent akadályt közlekedésükben.
A japán fővárosban egyelőre három elektrotaxi rója az utakat egy 90 napos kísérleti programban. A projekt a japán energiaügyi hatóság és az elektromos autókra specializálódott amerikai Better Place vállalat közös munkája.
A többi elektromos járműtől eltérően a Nissan gyártásában készült autók esetében nem a kocsiban töltik fel az elemeket. A lemerült tápegységeket ki kell cserélni, ez alig egy percet vesz igénybe - számolt be a tesztprogramban részt vevő egyik taxivállalat tulajdonosa. A cserére különleges töltőállomásokon kerül sor, az elemeket gépi úton cserélik, a vezetőnek ki sem kell szállnia az autóból.
A japán főváros utcáin 60 ezer taxi közlekedik - a tokiói a világ legnagyobb taxiflottája. A taxik naponta akár 300 kilométert is megtesznek a nagyvárosban. És bár csak az autók számának két százalékát teszik ki, az éghajlatra káros üvegházgáz-kibocsátás 20 százaléka a taxik számlájára írható."
(Forrás: MTI/Index)