Az Apple iPad-ról szóló bejelentése >>> sok ember figyelmét a nagy ötletek mögötti innovációkra terelte. Az ilyen innovációk nagy szerepet játszanak egy vállalat jövője szempontjából, ám lehet, hogy rosszul teszik a cégek, ha a következő nagy dologra koncentrálnak, mert a kis lépések gyakran hasznosabbak lennének - írja John Baldoni vezetési tanácsadó a HarvardBusinessen.
Hasznosabbak lehetnek a kis innovációk
2010.03.04. 20:05 Üzletfejlesztés
Minél jobban ösztönzik az alkalmazottakat a kreatív gondolkodásra és minél jobban felhasználják annak eredményeit, annál rugalmasabb és gyorsabb lesz a vállalat a gyakorlatban. Baldoni szerint ha a vállalatvezetők leveszik az emberekről a nyomást, hogy valami nagy ötlettel álljanak elő, akkor a fokozatos innovációkat létrehozó kreativitást ösztönzik. Ennek eredményeképp új szolgáltatások vagy termékek is keletkezhetnek, de ennél valószínűbb, hogy a vállalat működése jobb lesz - például az ár, a minőség, a hatékonyság vagy a gyorsaság szempontjából.
Baldoni szerint az innováció lényegében alkalmazott kreativitás, és tapasztalatai szerint a legtöbb alkalmazottat lehet erre ösztönözni. Ennek kulcsa pedig a kicsiben gondolkodás. A kis innovációk szépsége abban áll, hogy közvetlenül jelentkező problémákra vonatkoznak, és nem egy teljesen új, mindent eldöntő terméket akarnak megalkotni. A vállalatvezetőknek ezért közvetlen problémákra adandó válaszok keresésére kell ösztönözniük beosztottaikat - javasolja Baldoni. Ennek érdekében a vezetők próbáljanak meg kérdéseket feltenni az alkalmazottaknak, amivel beindítják az ötletelést. Bár nem lesz minden ötlet használható, a vezetőnek érdemes begyűjtenie ezeket, továbbgondolni és kiválasztani a legjobbakat, majd megvalósítani. Ha pedig egy ötlet nem működik egyből, nem kell rögtön elvetni, hiszen a kreatív gondolkodás során néha a hibákból tanulunk.
Érdemes jelentős erőforrásokat költeni az újítások, innovációk bátorítására; számos cég többféleképpen tünteti ki azokat a munkatársakat, akik a vállalatot előmozdító innovációkat javasoltak. Időben el kell ismerni az innovatív alkalmazottakat. Érdemes azonban vigyázni a kreativitásra helyezett nagy hangsúllyal - figyelmeztet Baldoni. Az apró innovációk végrehajtásánál ugyanis már nem elég a kreativitásra hagyatkozni, mivel az elcsúszott határidőket nehéz jó ötletekkel helyrehozni vagy az elégedetlen vevőket megnyugtatni.
/Forrás: Napi/
Szólj hozzá!
Címkék: kreatív innováció kreativitás innovatív kreatív gondolkodás fokozatos innováció alkalmazott kreativitás kis innováció innovatív alkalmazott
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr421809665
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
