Még a 2009. évből van a hír (körülbelül pont egy éve), de szerintem érdekes, mert felhívja a figyelmet arra, hogy nem csak termékinnováció, nem csak szolgáltatásinnováció létezik, hanem a kommunikációban, marketingben is lehet innovatív és kreatív módon közelíteni az üzleti eredmény, értékesítés, értékesítés növelése felé - leginkább talán ezt lehet üzletfejlesztésnek hívni (az elitista ortodox-indusztriál-technologicista innováció híveinek zsebében ilyenkor valószínűleg kinyílik a bicska - nagynagyarcukat egymás felé fordítják, összenéznek és fogcsikorgatva arra gondolnak, eljön még az ő idejük, és hogy legyen legalább valami kis örömük még az életben, egy gyors innovációs pályázattal lenyúlnak még egy talicskányi közpénzt). (Utólagos komment Vörösmarty nyomán: Ejh, told a talicskát, ki tudja, meddig tolhatod még...>>>).
Na, de hát hagyjuk az innovácó reakciósait (nem tudom, kedves olvasóm, ráéreztél-e ezen szóösszetétel különleges ízére, zamatára: reakciós innovátor...).
Nos, hagyjuk tehát magukra a bácsikákat és nénikéket, olvassunk hát, rajta:
Innovációs különdíj a Magyar Ingatlanszövetség pályázatain
A Magyar Ingatlanszövetség (MAISZ) idén (2009!!!) is meghirdette szakmai pályázatait, melyek fókuszában ez alkalommal az "innováció" fogalma állt. A fejlesztők körében kiírt pályázat különdíját a TóPARK nyerte el.
A zsűri indoklása szerint első sorban a fejlesztéshez kapcsolódó marketing- és PR tevékenységben megvalósított innovatív megoldások és újszerű koncepciók győzték meg a bíráló bizottságot. A szakmai elismerést a MAISZ 2009. január 14-én, a Budai Hilton Hotelben megrendezett ingatlanbálján adták át.
Az innováció a talpon maradás kulcsa
"A jelenlegi gazdasági környezetben, az ingatlanszektorban is megnőtt az innováció szerepe, hiszen csak azok maradhatnak talpon, akik innovatív, jobb termékeket, szolgáltatásokat tudnak kínálni a versenytársaknál; legyen szó ingatlanfejlesztésről, közvetítésről vagy értékesítésről. Ezért döntöttünk úgy, hogy a Magyar Ingatlanszövetség idén meghirdetett szakmai pályázatai az innovációt díjazzák" – nyilatkozta Kispál Sándor, a MAISZ főtitkára. "Az innováció fogalma köré szervezett ingatlandíjakkal arra kívánjuk felhívni a szakma figyelmét, hogy az újszerűség, a legjobb megoldások keresése, a tökéletességre való törekvés elengedhetetlenné válik a jelenlegi recesszióban" – tette hozzá.
Marketing- és PR aktivitásért járt a különdíj
A fejlesztők körében meghirdetett megmérettetésen a TóPARK első sorban marketing- és PR tevékenységéért nyerte el a zsűri különdíját. A bírálók indoklása szerint a projekt 2008-ban olyan innovatív marketing- és PR munkát mutatott be, amely kiemelkedőnek, egyedülállónak számít a hazai ingatlanpiacon. "Eddig még egyetlen fejlesztőtől sem láttunk ilyen hírverést. A projekt kommunikációjára jellemző, hogy nemcsak egy általános, átfogó képet ad a fejlesztésről, hanem azt széles eszköztárral, részleteiben is megismerteti már az építés fázisában" – méltatta a díjnyertes érdemeit a főtitkár.
"A kommunikációnk fókuszában a TóPARK, mint brand áll, és maga a márka a legfőbb rendező elv az aktivitásaink során. A márkaértékeket előtérbe helyezve a marketing legszélesebb eszköztárát használjuk, és úgy ismertetjük meg a fejlesztést célcsoportjainkkal, hogy érzelmeket, gondolatokat ébresztünk bennük. Ez a hazai ingatlankommunikációban eddig ismeretlen volt. A cég kommunikációjára a legmegfelelőbb jelző talán az, hogy érzelemközpontú. Sokan azt gondolják, hogy ha például irodaválasztásról van szó, a cégvezetők döntéseit csak száraz tényadatok befolyásolják. Hajlamosak vagyunk átsiklani afelett, hogy ezek a hétköznapokban kemény és céltudatos döntéshozók ugyanúgy érző emberek, mint bárki más. A kommunikációs tematika sokszínűségét pedig az adja, hogy nem csupán irodaházakról, lakóparkról vagy üzletközpontról beszélünk, hanem egy komplex városrész fejlesztéséről. Kampányaink, kreatívjaink, PR cikkeink, eseményeink, weboldalaink mindezt hivatottak bemutatni" – nyilatkozta Somos Attila marketingigazgató.
"Törekszünk arra, hogy a TóPARK projektet PR szempontból is unikálissá tegyük, ezzel alátámasztva az előre megtervezett marketing stratégiánkat. Hálás feladat a kommunikációs tevékenység, hiszen ott lehetőség nyílik az egyértelmű üzenetek közvetítésére; a leíró szövegek, interjúk segítségével hiteles információk közölhetők. Ahol a marketing már érdeklődést generál, ott a PR pontosít. Nagy kihívást jelent számunkra, hogy egy olyan komplex koncepciót kell megismertetnünk, amely egy rendkívül szerteágazó tematikát ölel fel. Persze épp az jelenti a munka szépségét is, hogy nem csupán pénzügyi, gazdasági vagy építéstechnikai területeken kommunikálunk, hanem lehetőségünk van a környezettudatosságról, világkiállításokról, sportról, életmódról, design-ról is beszélni, írni. Az elmúlt év sok száz megjelenése azt bizonyította, hogy sikerült felkeltenünk az érdeklődést a projekt iránt" – mondta Feigl Lili PR igazgató.
Forrás: bautrend.hu