INVITEL INNOMAX DÍJ 2009
Összefoglaló az esélyes pályázatokról
1. kategória: 5-19 fős vállalatok
Projektmappa.hu
A Redmark Kft. fejlesztése azokban a helyzetekben kínál megoldást, amikor tartósan kell kettő vagy több vállalatnak, vállalkozásnak együtt dolgoznia egy projekten – és ennek során nagy mennyiségű információt kell egymással megosztaniuk, illetve folyamatosan elérhetővé tenniük és frissíteniük.
Ez az információmegosztás általában munkacsoportokon, cégeken belül egyszerűen megoldható egy-egy fájlszerverrel – viszont egy vállalat sem szívesen osztja meg adatainak teljes tárházát partnereivel. Ezekre az esetekre marad az email és a telefon: itt viszont az adatok nem kezelhetők eléggé strukturáltan.
A Projektmappa egyszerű megoldás az információk szervezett, jól tagolt megosztásához, a közös munkához. A rendszer a vállalati védelmi rendszerek mögül is elérhető, de jelszóval védett
A rendszer cloud computing modell szerint működik: azaz programok telepítése nélkül, a böngészőből használható, és bármilyen, internetre csatlakozó számítógépről elérhető – a megfelelő felhasználónév-jelszó párossal. A rendszert szolgáltatásként kínálja a Redmark Kft., azaz havidíjért vehető igénybe. A Projektmappa.hu „a szoftver, mint szolgáltatás” (SaaS) modell szerint működik.
Social Networking rendszerre épülő, helyzetalapú szolgáltatások
A GISDATA Kft. fejlesztése a digitális térképek újszerű felhasználását célozza. A digitális térképek jellemző felhasználási területe az autós, illetve gyalogos navigáció, és a földrajzi helyszín szerinti keresés.
A térképes adatbázisok alkalmazási területét hívják helyszín-alapú szolgáltatásoknak (Location Based Services – LBS), ezt a területet bővíti ki a GISDATA Kft. fejlesztése a közösségi médiára. A fejlesztés révén a térképes adatok összekapcsolhatóvá válnak a Facebook-kal, vagy akár az Iwiw-vel is, így a felhasználók földrajzi elhelyezkedésük alapján is interakcióba kerülhetnek egymással.
A fejlesztésnek köszönhetően még egy dimenzió mentén alakulhatnak a kapcsolatok, illetve oszthatók meg tartalmak a közösségi médiában – így relevánsabb élményt biztosíthatnak felhasználóiknak ezek a szájtok.
iziSHOP mTicket és eTicket elektronikus menetjegyek
A Hedz Magyarország Kft. fejlesztése lehetővé teszi, hogy az iziSHOP rendszer használói mobiltelefonjaik segítségével vásároljanak menetjegyeket, autópálya-matricát, belépőjegyeket, és egyéb szolgáltatásokat.
A rendszer két dologban tér el a 10-15 éve megszokott mobil fizetési megoldásoktól: nem SMS-sel, illetve nem telefonhívással működik, hanem az első használatkor egy JAVA mobilalkalmazás települ a telefonra. Ennek a fő előnye, hogy nem kell telefonszámokat, kódokat megjegyezni a vásárláshoz, hanem egy intuitívan használható felületen, menüből választhatók ki a megvásárlandó jegyek, illetve szolgáltatások.
A másik különbség, hogy a fizetéshez nem a mobilszolgáltató számlázórendszerét veszi igénybe az iziSHOP rendszer, hanem közvetlenül a felhasználó bankkártyája segítségével egyenlíti ki a kért szolgáltatások ellenértékét. Így a rendszerrel megspórolható, a mobilszolgáltatók fizetési partnerként történő részvételekor esedékes tetemes tranzakciós költség – így a szolgáltatás használatáért a Hedz nem számol fel semmiféle kényelmi vagy tranzakciós díjat.
kategória: 20-69 fős vállalatok
3D tartalmak és megoldások fejlesztése
A 3D alkalmazások egyik leglátványosabb területe a reklámipar, és azon belül is a legdinamikusabban fejlődő „Digital Signage” területe.
Az iPont-Consulting Kft. egy német hardvergyártó különleges megjelenítőjére készít tartalmakat: a német cég eszköze háromdimenziós megjelenítésre alkalmas – anélkül, hogy a nézőnek bármilyen különleges szemüveget kellene viselnie. Mivel az LCD-kivetítőn látható kép bármiféle további eszköz használata nélkül térbelinek hat, ezért különösen alkalmas eladóhelyi prezentációs eszközként való használatra, és hasonló információs alkalmazásokra.
Az iPont erre a megjelenítőre adaptál már meglévő, kétdimenziós tartalmakat, illetve új, háromdimenziós tartalmak előállítására is felkészültek fejlesztéseiknek köszönhetően.
Innovatív, szolgáltatásalapú termékfejlesztés kis- és középvállalkozásoknak
A DBH csoport kis- és középvállalkozások számára biztosítja azt, amire minden vállalkozásnak szüksége van: telephelyet, üzleti szolgáltatásokat (pénzügyet, számvitelt, stb.), de akár kockázati tőkebefektetést is. A telephelyek ipari létesítményekkel is kiegészülhetnek.
A termékfejlesztés lényege, hogy ezek a szolgáltatások csomagban, havidíj ellenében érhetők el a DBH csoporttól – így a vállalkozások gyakorlatilag adminisztratív terheik nagy részétől megszabadulhatnak.
DOX integrált ügykezelő rendszer
A Docca Outsource IT Kft. informatikai rendszerek üzemeltetését, felügyeletét látja egy ügyfeleinél, illetve kisebb fejlesztési, karbantartási munkákat is végez. A vállalat szakértői és munkatársai több országban dolgoznak: a különböző feladatokat eltérő munkacsoportok végzik. Az ügyfél rendszereinek üzemeltetését is általában távolról oldja meg a cég – az interneten keresztül.
A földrajzi széttagoltság nehézkessé teszi a projektek és feladatok követését, menedzselését. A Docca Outsource IT ezért belső infrastruktúráját fejlesztette: a DOX ügykezelő alkalmas az ügyviteli dokumentumok tárolására, megosztására, a feladatok sorsának követésére: az e-maileket és egyéb dokumentumokat is integráltan kezeli. Így minden érintetthez eljutnak a feladatok és az elvégzésükhöz szükséges információk, míg a számlák, és egyéb fontos dokumentumok is létrehozhatók és követhetők a rendszerben.
3. kategória: 20-69 fős vállalatok
Medicover Medical Guide Line
A Medicover egészségügyi szolgáltató Medical Guide Line nevű fejlesztése a cégen belüli információkezelést, és -áramlást segíti elő. Az elektronikus Guide Line-nak köszönhetően sikerült biztosítani egy egységes működési és betegellátási színvonalat, a nemzetközi orvos csapat kidolgozott útmutatása alapján.
A fejlesztés révén az orvosok a páciensek adatait, a diagnózisokat és terápiákat rövid idő alatt, egy egyszerűsített felületen rögzíthetik, illetve a korábban rögzített információkhoz is teljes körűen férhetnek hozzá.
A fejlesztés nem csupán beviteli- és adatkezelő felületet kínál az orvosoknak, de a rendszer tervezésekor felhasználták a Medicover orvoscsoport szakmai tapasztalatát is: így a felhasználó orvost a megadott adatoknak megfelelően „vezeti végig” a rendszer a további adatok rögzítésekor. Ezáltal elkerülhető, hogy emberi feledékenység miatt elmaradjon egy vizsgálat, vagy beavatkozás. A rendszer figyeli a betegek életútját, és az újabb adatok rögzítésekor, vagy lekérésekor figyelmeztet, ha egy beavatkozással kapcsolatos, vizsgálati, vagy terápiás adat hiányzik.
Az integrált és hatékony fejlesztésnek köszönhetően mérhető módon növekedett az ügyfél-elégedettség, mivel több idő jut a tényleges orvos-beteg kommunikációra, és kevesebb szükséges az adminisztrációra.
Professzionális üzleti adatbázisok az informatikai rendszerek mögött
Az Opten Informatikai Kft. kiterjedt cégadatbázist üzemeltet, jelentős mennyiségű cégadatot tart nyilván. A cég fejlesztésével ezek az adatok újszerű módon, kapcsolati hálóban jeleníthetők meg.
Az Optentől információt kérő felhasználók így könnyen átlátható (vizuális) formában ismerhetik meg a potenciális partnereik mögött álló cégeket, ezen partnereik tulajdonosi, befektetői szerkezetét. Ennek köszönhetően a Magyarországon is egyre inkább jellemző körbe - és lánctartozások száma jelentős mértékben redukálható.
Innováció a Naturtex kft-nél
A 20 éves Naturtex Kft. elsősorban belső, illetve partnereivel használt kommunikációs infrastruktúráját fejlesztette. Ennek köszönhetően a cég összes telephelye között állandó online kapcsolat épült ki, illetve a belső levelezőrendszer is korszerűsödött. A cég honlapja is megújult.
Ennél jelentősebb fejlesztések történtek technológiai szinten: új eszközök beszerzésének köszönhetően megszűnt a környezetszennyező pakura felhasználása, helyette faaprítékot és napenergiát használ a vállalat termékei egy részének előállításához. A környezetvédelem mellett a csomagolástechnikát is úgy fejlesztették, hogy az megfeleljen a multinacionális értékesítő-partnerek elvárásainak.