Nos, még 2009 elején készült egy interjú a Magyar Innovációs Szövetség elnökével - a teljes interjú utánközlésben olvasható az Üzletfejlesztés és Üzleti Innováció Portálon >>>
Az interjúban található egy rész, amely az innováció meghatározásával foglalkozik.
Észosztás céljából külön, itt is lehozom, oszt kérem, ha valaki tud válaszolni a következő kérdésekre, akkor írjon nékem az info@uzletfejlesztes.hu címre, vagy telefonáljon: 06/30/600 31 26 - köszi.
1. Jól értem, ha úgy értem, hogy az ötlet még nem innováció?
2. Milyen jelentősége van a hosszú táv említésének a materializációban?
3. Milyen az, amikor az innováció szervezetszerűen van integrálva a vállalat működésébe?
4. Hogyan lesz az innováció (ami micsoda is?) a vállalat egy hierarchikus része?
5. Ami újdonság, az innováció, de ami csak új, az nem az...?
6. Hogyan lesz az ügyes ötlet az innovatív stratégia része? (innovatív stratégia vagy innovációs stratégia?)
Rajta, rajta!
És akkor az ominózus részlet:
"Minden cégnél előfordulnak ügyes kezű emberek, jó ötletek, módosítások, a korábbi eljárásokhoz képest. Mikor beszélhetünk tényleges innovációról?
Élesítsük egy kicsit a képet! Ha valakinek egy cégnél volt egy jó ötlete, az még nem innováció. Az ilyen ötletek általában hosszú távon nem materializálódnak. Innováció az, ami szervezetszerűen van integrálva a vállalat működésébe. Fontos, hogy úgy tekintsen a cégvezetés az innovációra, mint a vállalat egy hierarchikus részére, mint egy értékes saját termékre, ha úgy tetszik. Az innovációnak két jelentős ismérve van: újdonságnak kell lennie, és gazdasági eredményben kell realizálódnia. Ez persze lehet közvetlen bevétel, de megfelelő piaci helyzet is. Ami csak új, az az Innovációs Szövetség számára nem innováció, mint ahogy az sem, ha valaki gazdasági eredményeit növeli, de újdonságérték nélkül. Természetesen az ügyes ötleteket sem szabad elvetni, ezek kiaknázása lehet egy innovatív stratégia része. Ezekre sokféle megoldás létezik, ami főként a multinacionális cégek esetén figyelhető meg leginkább, de több hazai kkv esetében is fellelhető már. Innováció az a tudatos termék- és eljárásfejlesztés, melynek célja az adott termék, szolgáltatás jobb, hatékonyabb paraméterekkel való generációja, ami a cég gazdasági erősödését valósítja meg."