Szeretettel üdvözlöm a román és szlovák guglit használó látogatóimat is!
Ma reggel hallgattam a Kossuthot (mr1 névre keresztelték legújabban). Volt egy hír arról, hogy a londoni benzinkutak egy részét "bedrótozzák" - azaz elektromos autók töltésére alkalmassá teszik >>>.
Rögtön arra gondoltam, hogy írok egy cikket az üzletfejlesztés pszichológiája címmel, hiszen:
- érdekes, hogy Londonban mennyire elterjedt az elektromos autózás (a cikk szerint már 60 töltőpont működik),
- ezek szerint további töltési lehetőségre van szükség a kiszolgáláshoz,
- szupermarketek és bevásárlóközpontok elé is terveznek ilyen töltőállomásokat.
Ami az üzlefejlesztést, üzleti innováció pszichológiáját érinti:
- minden bizonnyal maga az elektromos gépjármű drágább, mint a benzines legalábbis jelenleg - érdekes, hogy akkor miért terjed (ugye, ugye, a fogyasztói racionalitás megbotlik egy kicsit),
- ki, hogyan és mivel befolyásolhat egy ilyen "irracionális" fogyasztói döntést?
- milyenek magyar vonatkozásai ennek a dolognak? Hogy áll nálunk ez a környezetkímélő technológia? (Apropó: tényleg az, vagy ez a képzet is csak valamilyen ráhatás eredményeképp alakul(t) ki?)
Remélem, hogy mielőbb kidobhatom a cikket az Üzletfejlesztés Portálra.