Csak hogy legyen végre egy kicsit más típusú üzleti innovációról is szó.
A Magyar Televízió úgy döntött, hogy felzárkózik a XXI. századhoz >>> - ami egy csöppet meglepő (vagy lehet, hogy csak én nem vagyok hozzászokva az ilyen fürgeséghez tőlük?). Ennek kapcsán talán kicsit erős Berényi úr kommentárja >>>, amely szerint a hagyományos televíziós hiradózás feldobta a pacskert, mindenesetre érdemes rajta elgondolkodni (elvégre ő is csak azt mondta, hogy egy darabig bizonyára kapcsolgathatunk a csatornák között, de ugyanakkor nem mondta meg, hogy meddig. Ugyanakkor tisztelettel felhívom figyelmét minden kedves olvasónak, hogy egy híres közgazdász szerint "hosszú távon mind halottak vagyunk" ... de persze ez most csak amolyan csütörtök reggeli poszt-élénkítő beszúrás - már, ha érthető egyáltalán, hogy mit mivel állítok párhuzamba).
Szóval mindenféleképp érdemes az üzleti innovációjukon (HiradóWeb) elgondolkodni (egyébként szerintem ez egy tipikus üzletfejlesztés: bevezetése elsősorban egy adott szervezetnél jelent újdonságot, a saját célok, saját profit érdekében történik, nagyon mikro/vállalati/szintű és nem érdekli, hogy a Kondratyev-ciklus mellik ágán vagyunk, leszállunk vagy felszállunk...) és leszűrni a tanulságokat más szektorok számára is. (Tényleg! Tetszik ismerni az Üzletfejlesztési Lexikont? >>>)
Érdekes lehet az elemzés, amely odavezetett, hogy elindítsák a szolgáltatást vagy terméket (tényleg: szolgáltatás vagy termék?).
A piaci analízisük valószínűleg azt mutatta, hogy nem lehet érdemes a hagyományos off-line módon növelni a hírek, híradások számát növelni elmozdulva egy hírcsatorna irányában, mert 1. a jelenlegi nézőközönség elhagyja a haját, ha Izaura helyett kétóránként híradót kell néznie, 2. labdába sem tudna rúgni a már meglevő(k) mellett.
Kézenfekvő volt tehát a online csatorna felé fordulni.
Amolyan pilot-projektként (a korábbi adások visszanézhető felvételeinek közrebocsátása mellett) korábban is több élő adást közvetítettek (olimpia) és ez meggyőzhette őket, hogy működhet a dolog.
A technika-technológia adott és ráadául a "piacra történő belépésnek" elég alacsony költségei vannak (egy külön hírcsatorna engedélyezéséhez, működtetéséhez és miegymáshoz képest meg különösen).
Most csak gyakoribb híradással jelentkeznek, de üzletfejlesztési céljaik között szerepel a teljes hírcsatornává fejlesztés is (legalább is a Híradóban elhangzottak szerint).
Az még egy nagy kérdés, hogy a versenytársak hogyan reagálnak majd erre, hiszen a kereskedelmi csatornák talán nagyobb tapasztalattal rendelkeznek technológiai téren és nagyobbak lehetnek az erőforrásaik is, a hírcsatornáknak pedig viszonylag kis erőfeszítés lehet átterelni a webre adásaikat.
Nyilván sokat várnak attól, hogy elsőként vezetik be a semi-nonstop hír-adást - és én is kíváncsian várom a fejleményeket.