A megtervezettség és a kommunikáció egyre fontosabbá kezd válni az üzletfejlesztésben.
A kommunikáció ráadásul nem a hagyományos módon zajlik (nincs direkt reklám íze) - mondhatnánk, hogy web 2.0-ás, vagy web 3.0-ás - ha van egyáltalán ilyen.
Úgy emlékszem, hogy egyenlőre csak a filmiparban és a környékén lehet ezzel a módszerrel találkozni, de szerintem előbb-utóbb átszivárog más területre is.
Itt van például a Halálos fegyver 5 >>>.
Eddig azt sem tudtam, hogy létezik - de most mindjárt az is kiderült, hogy balhé van körülötte - és ez jó alkalom arra, hogy a lehetséges célközönség mindjárt diszkussziót kezdjen róla (a leendő fogyasztók megdumálják egy kis babakocsi-ringatás vagy egy sör mellett). Személyes részesévé válnak a film "életének" és mire kijön a mozi, alig várják, hogy megnézhessék.
Szerintem egyébként ebben a promotálási folyamatban rendes "etetés" zajlik. Leggyakrabban az agyukat használó kreatívok találják ki ezeket a történeteket, hogy hírét keltsék a filmnek, anélkül, hogy az egyre elutasítottabb reklámcsatornákon küldjenek egy új (hatástalan) üzenetet.
Hát, ennyi.