Talán soha nem fogjuk megtudni, hogy mi vezette a Philip Morrist arra, hogy 1949-ben (jóval az üzletfejlesztés gondolatának formába öntése előtt) reanimálja a halott Marlboro-t.
A cigaretta 1924-ben jelent meg a piacon, "női" cigarettaként. Tiszavirág életű első léte a második világháborúban szűnt meg, amikor a Camel, Lucky Strike és Chesterfield (ennek magyarországi utóéletéről lásd a Csinibaba c. opuszt) hármasa lemosta a színről a Marlboro-t.
A háború után merült fel, hogy vissza kellene hozni a cigarettát a piacra - de úgy, hogy mindkét nem számára vonzó legyen.
Itt jött az a svung, amitől a Marlboro képes lett a feltámadásra: a Marlboro Man ötlete >>>. És így lett a kreatív ötletből piaci siker, a kreativitás így lett a szervezeti célok elérésének eszköze - az üzletfejlesztés pszichológiáján át és a kommunikáción keresztül. Ezért gondolom azt, hogy a kommunikáció, a kommunikációs csatornák, egy új kommunikációs módszer fontos része az üzletfejlesztésnek, az üzleti innovációnak.
(A dohányzás halált okozhat és súlyosan károsíthatja az Ön környezetében élők egészségét is!)