A közelmúltban már írtam arról, hogy hamarosan indul 2008. legnagyobb üzleti innovációs kalandja - a Modern Üzleti Tudományok Főiskolája és a Magyar Üzletfejlesztési Társaság útjára indítja Üzletfejlesztési menedzser képzését >>>.
Egy kicsit az üzletfejlesztési képzés hátteréről:
Amikor először találkoztam az üzletfejlesztés vezetőt, üzletfejlesztési igazgatókat kereső hirdetésekkel, megpróbáltam utánanézni az interneten, hogy mit takarhat, mit is jelent valójában ez a pozíció - tulajdonképpen mit is kell csinálnia egy üzletfejlesztőnek?
A kutatás eredménye az lett, hogy kiderült:nincs magyar nyelvű szakirodalma az üzletfejlesztésnek. Angol nyelven sem igazán volt kimondottan ezzel foglalkozó anyag - mindenki egy kicsit mást értett bele a business development fogalmába. Egy kicsit elakadtam, de aztán az az ötletem támadt, hogy akkor nézzük meg mit kell csinálnia egy üzletfejlesztőnek és milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie - a hirdetések alapján.
A vizsgálat eredménye egy tanulmány lett, amely az Üzletfejlesztés és üzleti innovációs Portálon olvasható >>>. Az elemzés legnagyobb erényének azt érzem, hogy a valóságból indult ki és nem az elméletekből. Azt vizsgálta, ami van és nem azt aminek az elméletek szerint lennie kellene (lásd, mint például közgazdaságtanban a "tökéletes piac" fogalma...).
Elkezdtem keresgélni, hogy kapcsolódik-e ehhez a pozícióhoz képzés. Legnagyobb meglepetésemre külföldön sem igen volt található business development diplomás oktatás - sem graduális, sem posztgraduális szinten. Ebben a hiábavaló keresgélésben fakadt a gondolat, hogy "csinálni" kellene egy ilyet - idehaza. Ez hozta ezt a másoddiplomás képzést, afféle igazi kis üzletfejlesztési mba jelleggel.
A képzés tartalmazza mindazt, ami a valóságos pozíciók elemzése alapján az üzletfejlesztéshez hozzátartozik - lásd a képzés tanrendjét >>>.