Helyben erősít a Google
Útikönyvkiadót vesz az internetes óriás, ezzel is tovább erősítve pozícióját a helyi információk és szolgáltatások terén.
A kaliforniai székhelyű mamutvállalat a John Wiley & Sons nevű cég minden utazási érdekeltségét veszi át, többek között a Frommer´s márkát, amely mintegy 350 útikönyvet ad ki rendszeresen, illetve a Frommers.com utazástervező portált is üzemelteti - értesült a Bloomberg.
Az utazás fontos kategória a Google számára, amely saját tartalmának, hotel- és vendéglátóhely-információinak térképeken és keresési találatok közötti elhelyezésével olyan utazási nagyágyúktól szipkáz el közönséget, mint a Yelp vagy a TripAdvisor.
Ezekkel a lépésekkel a Google iparági szakértők szerint azt kívánja elérni, hogy a "kapu" szerepe helyett a végállomásét tölthesse be. A cég eredményesen halad ezen az úton: számos felhasználó már jelenleg is szörfölhet úgy a neten, hogy kizárólag a Google szolgáltatásait használja.
A cég egyébként tavaly vásárolta fel az étteremkalauz-kiadással foglalkozó Zagat Survey-t, amelyet saját közösségi oldalával, a Google Plus-szal házasított össze, hogy a userek több lokális információhoz juthassanak. Közleményük szerint ezt kívánják most a Frommer´s érdekeltségeivel kiegészíteni.
A hírre a webes társaság papírjai 2,8 százalékkal erősödtek a New York-i Értéktőzsdén, míg a TripAdvisor-éi 4,5, a Yelpéi 7,7, az Expediáéi pedig 1,1 százalékot veszítettek értékükből. (MédiaInfo)