A többszáz milliós massza (FB-felhasználó) nem változik igazán gyorsan (még én is ott vagyok az iwiw-en, bár már nem léptem be vagy fél éve). Szóval ezt lehet kezelni, kezelgetni.
De hogy van (lehet) olyan csoport, amelyikben egyik évről a másikra egy alkalmazás (elérési lehetőség) képes több tízszázalékot változni...Ehhez nagyon kell ismerni a technológiát és a célcsoportot - vagy tényleg jósnak kell lenni... :-)
(Bla-bla: nyilván függ a vállalkozásod/vállalatod méretétől, termékedtől/szolgáltatásodtól, stb. - de engem egy kicsit megrémisztett...tudtam, hogy nincs idő - de hogy ennyire...?!)
Már nem annyira népszerű a Facebook
Egy amerikai kutatás szerint, a tinédzserek egyre nagyobb számban kerülik már a Facebook-os jelenlétet és más közösségi oldalakat, szolgáltatásokat használnak helyette.
A felmérések szerint a tiniknek ugyan még elenyésző része pártolt el a Facebook használatától de ez a szám napról napra egyre jobban növekedik . A megkérdezettek a check-in-neket inkább Foursquaren teszik (sokan panaszkodnak a Facebookos mobil alkalmazások stabilitására) a fotókat meg inkább Tumblr-en és Instagramon teszik közzé. Az érdeklődési köröket pedig Pinteresten mutatják ki.
Annak ellenére, hogy a Facebook nem tartja jelentős konkurenciának ezeket a szolgáltatásokat a szakértők szerint érdemes lesz azért mindengyikre odafigyelni mert a legtöbbet bizony a tinik használják a közösségi szolgáltatásokat. Ráadásul a tavalyi évi kutatásban a tinik egyátalán nem hallottak még az előbb említett szolgáltatásokról mostanra már a megkérdezettek 20% aktívan használja őket. (Zipp)