Büntetnék a sajátmárkás termékeket
„Élősködő másolásnak” nevezi az áruházak sajátmárkás termékkínálatát az Európai Bizottság friss jelentése, amely szigorúbb ellenőrzést és büntetéseket helyez kilátásba.
Az Európai Bizottság legújabb jelentése elmarasztalja, és „élősködő másolásnak” nevezi a nagy áruházak gyakorlatát, hogy olyan sajátmárkás termékeket dobnak piacra, amelyek kinézetre gyanúsan hasonlítanak jó piaci pozícióval rendelkező, széles körben ismert termékekre.
A jelentés állítása szerint, mely az EU mind a 27 tagállamára kiterjedt, a gyakorlat a tagállamok közti szabad piaci áramlás ellen hat, mivel az országonként eltérően népszerű az áruházak körében. A jelentés egységes, az eddiginél szigorúbb törvényi szabályozás alá venné az összes ilyen esetet, és a büntetésekkel sem bánnának kesztyűs kézzel. (Marketing Week/Kreatív)