Újabb területen próbálkozik a Google
A Google ismert áruházláncokkal tárgyal egy új szolgáltatásról. A portfólió legújabb eleme: házhozszállítás – rövid határidővel, baráti áron.
Zene, tv, applikáció: egyre kevesebb olyan infokommunikációs eszközt, szórakoztatóelektronikai terméket tudunk felsorolni, amelynek nincs Google-verziója, vagy nincs valamilyen kötődése a céghez; de úgy tűnik, még mindig van egy csomó olyan terület, ahol megvetheti a lábát az IT-óriás. Ha nem kapcsolódik szorosan az IT-hoz, az se baj.
Jól megy a szekér
A legfrissebb hírek szerint a házhozszállítás a legújabb szolgáltatás, ahol a jól csengő márkanévvel találkozhatunk. Hát persze: nehogy már csak a termékek keresését lehessen a Google felületén végrehajtani!
Sok mindenben rivalizált eddig is a Google és az Amazon, a keresőcég most érzékeny területen támadja be az online kereskedelem elsőszámú felületét (a Comscore nyári adatai szerint júniusban az internetes áruház látogatóinak száma 282 millió volt, azaz a világ minden ötödik internet-felhasználója megfordult valamelyik aloldalán).
A Wall Street Journal – önmagát megnevezni nem kívánó forrásból származó – híre szerint az új Google-szolgáltatás lényege az lenne, hogy bizonyos áruházakban online megrendelt termékeket még aznap házhoz is szállítanák. Az Amazonnál ezt a Prime nyújtja, amely évi közel 80 dollárért biztosítja, hogy a megrendelt árucikkeket 2 napon belül ingyen kiszállítják, illetve bizonyos termékeket 4 dollár ellenében még a megrendelés napján célba juttatnak.
Az előzetes információk alapján azt is tudni vélik a hír közlői, hogy az egyelőre ismeretlen nevű szolgáltatásban szerepet kaphat a Google pénztárca (Wallet), és kiaknázná a Google Shopper applikációban rejlő lehetőségeket is. Ez utóbbi egy „vásárlás-támogató” alkalmazás, amely többek között ár-összehasonlítást, vonalkód-leolvasást, különböző promóciós információkat (a nap ajánlata és hasonlók) kínál a kedves vevőknek.
Az újdonság már régen túllépett az ötlet szintjén, jelenleg állítólag korai tesztfázisban van. Természetesen arról nincs szó, hogy a Google áruházakat hoz létre vagy raktárakat épít; e téren az ismert üzletekkel kíván kooperálni.
Az új szolgáltatás hírét nem erősítette meg a keresőcég szóvivője, viszont a Wall Street Journal érdeklődésére a Macy’s nevű áruházlánc illetékese nem cáfolta az információt. (New York Times/WSJ/itb)