Forradalmi tévén dolgozik a Sony
Mostanában számos pletyka jelent meg arról, hogy az Apple forradalmasítani kívánja a tévézést, és Steve Jobs életrajzi könyvében is voltak olyan utalások, amik alapján a kaliforniai gyártó megismételné a mobilok és tabletek piacán már sikeresen véghezvitt forradalmat.
Ezzel a tervvel viszont nincs egyedül, ugyanis a Sony CEO-ja, Howard Stringer azt nyilatkozta, hogy a japán cég már majdnem kész van egy olyan forradalmi tévékészülékkel, ami "eséllyel veszi majd fel a harcot Steve Jobs-szal".
A Wall Street Journal cikke szerint mindenesetre a frissítésre nagy szükség van: a Sony minden eladott tévén pénz veszít, a verseny az olcsó távol-keleti gyártók miatt olyan nagy, hogy a jelenlegi konstrukcióban szinte lehetetlen normális haszonnal értékesíteni a készülékeket (egyébként ugyanerre panaszkodott az Indexnek a Philips CEO-ja is).
Hogy a Sony kitörjön ebből a csapdából, olyan szolgáltatásokat akar adni, amikkel megkülönböztetheti magát konkurenseitől, hogy értékesebb, nagyobb haszonnal bíró készülékeket tudjon értékesíteni. Howard Stringer szinergiáról beszélt, arról, hogy a különféle eszközök jobban kihasználják az egymásban rejlő lehetőségeket. Négyképernyős stratégiának is hívják a projektet, amiben a pc, az okosmobil, a tablet és a tévé sokkal jobban együttműködik, mint mostanában.
Stringer ugyanakkor nem árult el további részleteket, így nem tudni, hogy olyan, hangvezérelt tévére gondolt-e, amilyet a pletykák szerint a Siri-re építve az Apple fejleszt, esetleg egy érintésérzékeny tévére, szemüveg nélküli 3D-re, vagy valami egészen másra.
A hírnek az a mozzanata mindenesetre érdekes, hogy a Sony CEO-ja egy olyan termékhez képest határozza meg a sajátját, ami hivatalosan nem is létezik: arról ugyan tudni lehet, hogy az Apple régóta dolgozik az iTV-n, de számtalan más projekt is fut a kaliforniai cégnél, és egyáltalán nem biztos, hogy a forradalmi tévé ötlete nem végezte már rég a kukában. (Index)