Íme egy jó példa arra, hogy mi is az üzletfejlesztés igazából.
Gyakori, ugyanis hogy az üzletfejlesztést egyfajta értékesítésként határozzák meg (kedvencem a 4 órás, telefonos üzletfejlesztő...), holott annál sokkal összetettebb.
Részlet egy korábbi bejegyzésemből:
"- az üzletfejlesztés tehát nagyon erős értékesítés-orientációval rendelkezik (ám nem csak és kizárólag "eladó" - mert akkor értékesítőnek, kereskedőnek hívnák),
- a marketing eszköztárából (is) építkezik (de interdiszciplinárisabb, mint egy "egyszerű" marketinges),
- felhasználja a kreatológiát (ismeretekkel rendelkezik a kreativitásról és azokat alkalmazza is),
- innovációs ismeretekkel bír és ezt képes az innovációmenedzsment keretén belül alkalmazni (egy csöpp projektmenedzsment, egy csöpp finanszírozás, egy csöpp pályázati ismeret...),
- IT, információs rendszerekkel, távközlési eszközökkel kapcsolatban alapos ismeretekkel rendelkezik és ezeket használja tevékenységében.
Ez tehát az az alap, amire az üzleti innováció, üzletfejlesztés épül.
A közelmúltban egészítettem ki még egy "hívószóval" - ez pedig nem más, mint a versenyképesség (korábban ezt úgy írtam körbe, hogy a vállalkozás céljainak jövedelmező elérése érdekében végzett tevékenység - de azt gondolom, hogy sokkal egyszerűbb és képletesebb, ha a versenyképesség fogalommal nevesítjük, amiben benne van az általam használt körülírás - és még több is."
Szalay Balázs üzletfejlesztési igazgatóként dolgozik a Hungaroringen
A Hungaroring Sport Zrt. vezetősége egy hároméves terv alapján azt szeretné elérni, hogy gazdaságilag nyereséges vállalkozássá váljon minden tekintetben. Éppen ezért létrehozták az üzletfejlesztési igazgatói posztot - amely a pályával kapcsolatos üzletfej
A Hungaroring Sport Zrt. vezetősége egy hároméves terv alapján azt szeretné elérni, hogy gazdaságilag nyereséges vállalkozássá váljon minden tekintetben. Éppen ezért létrehozták az üzletfejlesztési igazgatói posztot - amely a pályával kapcsolatos üzletfejlesztéseket, marketing és PR-tevékenységeket, illetve az értékesítési terület feladatait fogja össze-, amelyre Szalay Balázst nevezték ki. Az üzletfejlesztési igazgató kijelentette, ugyan több sportcélú és társadalmilag fontos szerepvállalásra is készülnek, ám elsősorban olyan projekteknek adnak helyt, ami gazdasági hasznot hoz a cégnek.
„A termékfejlesztés, a marketing, az értékesítés és a PR-tevékenység irányítása mindenhol összehangolt munkát követel, amit csak egymásra utalva lehet eredményesen végezni, így itt is egy kézbe került mind a négy terület, azaz ezek vezetése a legfőbb feladatom. Egyértelmű a célom: olyan fejlesztéseket, projekteket fog a Hungaroring innentől fogva támogatni, ami veszteség helyett nyereséget hoz a cég számára”- jelentette ki az újonnan kinevezett üzletfejlesztési igazgató. (GigaMad)