Az innováció mérése
Noha a kutatás-fejlesztés és az innováció a nagyobb vállalatok, vállalkozások fényűzésének van elkönyvelve idehaza, még ezek a szervezetek sem igazán fordítanak figyelmet ilyen irányú tevékenységeik mérésére. Nem rendszeresek az adatgyűjtések, nem teljeskörűek az információk, illetve több részleg is foglalkozik bizonyos területeken az adatokkal, ezért nem lehet egységes, átfogó képet kapni.
A problémák az innováció meghatározásánál kezdődnek
Nincs ma könnyű helyzetben az, aki Magyarországon valamiféle mérési rendszert próbál kidolgozni. Nincs egységes értelmezés: egyfelől különböző "iskolák" léteznek arra vonatkozóan, hogy mit tekintenek innovációnak és ez hogyan viszonyul a kutatás-fejlesztési tevékenységhez, másrészt az alkalmazói oldalon is többfajta megközelítés van (például, hogy mit tekint az adóhatóság innováció tárgykörében elismerendőnek...).
Ezen túlmenően nem eléggé ismert és elterjedt az innováció vállalati, vállalkozói szintje (üzleti innováció, üzletfejlesztés, business development), ahol a vállalat- vagy cégvezetők, menedzserek is sajátjukként tudnának ráismerni és nem tekintenének rá idegenként vagy szükséges rosszként a tevékenységre.
Ugyanakkor az innovációnak vitathatalan szerepe van makro és mikro szinten egyaránt a versenyképesség megteremtésében. A válság sem vetette vissza a hitet, hogy az innováció segít a piaci versenyben helytállni.
Innováció 24/7 mérési módszertan (innovációs audit)
Az innovációs tevékenységnek Magyarországon eddig nem volt olyan elterjedt, egységes mérési módszertana, amely objektíven, összehasonlítható módon mutatta volna az cégek üzleti innovációs, üzletfejlesztési tevékenységet.
A Nemzeti Üzletfejlesztési Díj jó alkalmat teremt arra, hogy a résztvevő cégek pályázatuk keretében résztvegyenek az Innováció 24/7 vizsgálatban. Az audit különböző mérőszámai jól és összehasonlítható módon jelezhetik a különböző méretű és eltérő ágazatban tevékenykedő cégek versenyképességre vonatkozó tevékenységét. A felmérés segíti a szervezetek innovációs folyamataik ellenőrzésében, illetve továbbfejlesztésében.
Az Üzletfejlesztési Díjhoz kapcsolódó üzleti innovációs audit értékelésből, visszajelzésből és coachingból áll (az innovációs audit önállóan is elvégezhető, a pályázaton keretén kívül is, a kisebb szervezetek, cégek számára is).
Az Innováció 24/7 módszertant a KLONDIKE Üzletfejlesztési Tanácsadó Kft. alakította ki, elfogadott nemzetközi innovációs audit módszertanok hazai adaptációjával. Az innovációs audit dimenziói az üzleti innováció tényezőit, összetevőit vizsgálják és ennek mentén adnak olyan képet, amely láthatóvá teszi, hogy az adott vállalkozás megújulási képessége hogyan változik, fejlődik évről évre önmagához és a környezethez képest.
Miért fonfos az üzleti innovációs audit?
Minden cég, vállalkozás számára fontos a legjobb gyakorlatok ismerete és saját teljesítmény felmérése. Az Innováció 24/7 benchmark szolgáltatás a magyar viszonyokra először teszi lehetővé, hogy megmutatssa, hogy egy adott cég, szervezet hogyan áll az üzleti innováció területén. Az elvégzett felmérés alapján minden vállalkozás elvégezheti az üzleti innovációs stratégiájának kidolgozását vagy finomhangolását, kommunikálhatja a cég innovativitását partnerei, ügyfelei felé.
További információ:
Fodor Zoltán
06/30/600 31 26