Amikor a vízmérő-leolvasó mobilon kopogtat
A Szegedi Vízmű Zrt. új szolgáltatása a hazai piacon elsőként már SMS-ben is emlékezteti ügyfeleit az aktuális vízmérőállás bejelentésének esedékességére, melynek segítségével a fogyasztók gyorsan, egyszerűen, néhány kattintással mobiltelefonjukon rögtön meg is adhatják a kért adatokat.
Szeged közel 80 ezer háztartásában mától nem kell fejben tartani a vízmérők leolvasásának pontos napját és nem szükséges várni a vízmérő-leolvasót sem, mivel a Szegedi Vízmű Zrt. új szolgáltatásával a fogyasztók SMS-ben is kaphatnak értesítést aktuális mérőállásuk bejelentésének esedékességéről. Az új szolgáltatás nemcsak figyelmeztet, de lehetőséget is teremt a mérőállás megadására. Ez történhet SMS-ben vagy WAP-on, és elegendő csupán a vízmérő állását megadni, mivel a többi fogyasztói adatot (például a mérő gyári száma) a rendszer a regisztráció során már megjegyezte, sőt az átlagostól eltérő fogyasztásról azonnal tájékoztatja is a fogyasztót. Az elsőként a Szegedi Vízmű Zrt.-nél bevezetett, a piacon újszerű szolgáltatás a fogyasztók számára díjmentes, csupán a hálózati kapcsolódás költségét kell megfizetniük, mely SMS használata esetén egy alapdíjas SMS ára, WAP esetén pedig a mobilszolgáltatótól és mobil tarifától függően alkalmanként kb. 1 és 20 forint között alakul, de valamilyen WAP- vagy internetes előfizetés esetén akár teljesen díjmentes is lehet.
„A mobiltelefonos mérőállás-bejelentés ma már viszonylag elterjedt szolgáltatás, ám a fogyasztók számára mindig gondot okozott, ha nem a megfelelő időpontban tették meg bejelentéseiket. Az emlékeztető SMS üzenet bevezetésével ez többé nem jelenthet problémát, és reményeink szerint a jelenlegi mérőállás bejelentések legkényelmesebb alternatívája lesz” – kommentálta a hírt Hevesi Sándor, a Szegedi Vízmű Zrt. gazdasági igazgatója.
Az új szolgáltatás a Hedz Kft. által kifejlesztett EBPP (integrált elektronikus számlabemutatási és számlafizetési) keretrendszer, a mo-bill egyik új ügyfélszolgálati moduljával valósul meg. A már számos vezető hazai számlakibocsátó által bevezetett mo-bill különböző moduljai segítségével a mérőállás megadáson kívül a számlakibocsátóknak lehetőségük van elektronikus számlabemutatásra, és ezek díjainak az ügyfelek bankszámlájáról vagy bankkártyáiról történő beszedésére, melyek történhetnek mobiltelefonon vagy a szolgáltató saját weboldalán is. A mo-bill szolgáltatásai a számlakibocsátók számlázási, díjbeszedési és ügyfélszolgálati folyamatait korszerű elektronikus csatornákra tereli, mellyel a szolgáltatók jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el üzletmeneteikben.
Forrás: szeged.ma