Érdekes kérdéseket vet fel az, amikor egy szervezet a túlélés vagy egyszerűen csak a jövedelmezőség érdekében leépítéseket hajt végre. A leépítés, zsugorodás, fogyatkozás általában negatív üzenet szokott lenni, ellentétben a fejlesztéssel, üzleti innovációval... De ténylegesen mennyire kell ezt negatívan megítélni - ez tényleg az üzlet sötét oldala?
"Mínusz 800 munkahely, plusz 99 millió euró
Megháromszorozta nyereségét a Tchibo az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest a tavaly végrehajtott költségtakarékossági programnak köszönhetően. A Tchibo boltjaiban a kávék mellett többek között ünnepi kiegészítőket, konyhai eszközöket, divatcikkeket, játékokat valamint sport- és szabadidős termékeket árusít.
A csoport adó előtti eredménye 48 millió euróról 147 millióra emelkedett, a bevétel sok üzlet bezárása ellenére 6 százalékkal másfél milliárd euróra nőtt. A várható karácsonyi forgalomnövekedésének köszönhetően a cégnél a második félévben az elsőben elértnél nagyobb bevételre számítanak.
A Tchibót is megingatta a gazdasági válság tavaly, miután egyre kevésbé ment jól az üzlet, a hetente változó kínálatból egyre több áru maradt eladatlan. Válaszként a társaságnál tavaly mintegy 800 munkahelyet szüntettek meg, és ezer boltjukból 850-et hagytak meg."
/Forrás: MTI/Hírszerző/