Mintha lengetnének bikának vörös posztót, érzésem olyan, amikor az üzletfejlesztés és telesales szavakat hallom egy kontextusban (lásd pl. Business Development vagy üzletfejlesztés >>>). Az elemzésem tárgyául szolgáló cikkben (ez jól hangzott, mi? bár nem olyan emberi hangú...) szóval a cikkben ugyan nem olyan durva az üzletfejlesztés és telesales "összedrótozása" - ennek ellenére nem tetszik.
Attól félek azonban, hogy a haszonkulcs friss cikkében nem ez az egyetlen gond (- Essen át a telesales tűzkeresztségen! >>>). Nem látszik például pontosan, hogy milyen méretű cégre céloznak. Jómagam a legritkábban tudom elképzelni, hogy akár csak egy pár fős cég vezetője nekiálljon hideghívással ügyfeleket keresgélni:
- KKV esetén szerintem viszonylag ritka, hogy egy vezető az értékesítői vonalról kerüljön a cég élére, inkább a szakterületéből (IT fejlesztő, agronómus, orvos...) "kiválva" alapít céget és így kezd vezetni,
- a legtöbbször van neki jobb dolga, ráadásul általában drágább is, mint egy (profi/nem profi) értékesítő (nem vezető) szakember (vagy ki van mutatva (megjelenik a számviteli bérköltségben) vagy nem),
- a saját korábbi tapasztalatom ugyan nagyon kedvező, talán ezerből egyszer-kétszer "hajtottak el" közepesen durván (inkább a passzív ellenállást választották :-) ) - de ez bizonyos szektorokban, üzletágaknál lehet sokkal rosszabb és ez felőrölheti a nem kimondottan mazochista vezetőket... azt azért el lehet képzelni, amint néhány kudarcos hónap után a cégvezető egy szép napon hazaküldi az embereket, leül az íróasztal mögé, kirakja a stukkerét az asztalra és fogcsikorgatva bámulja a fegyvert...és ki tudja mi jár a fejében?
Szóval óva intek mindenkit, hogy ennek a cikknek a hatására telefont ragadjon és nekimenjen ügyfeleket "szerezni" - a 90-es "boldog", "vadkapitalista békeévek" módjára ...