Vagy csak a QR-kód lobbi bértollnoka (Reuters) kelti halálhírét...
Búcsú a vonalkódtól: nyugodjék békében!
Naponta 5 milliárdszor olvasnak be ilyet, de nekünk már nem elég rajta az információ, ezért valószínűleg el fognak tűnni a süllyesztőben. Ez a vonalkód. Először Ohióban, 1974-ben egy csomag Wrigley's Juicy Fruit rágógumin lehetett látni a vékony és vastagabb csíkokból összeálló vizuális kódot - írja a Reuters. A vonalkód forradalmasította a kiskereskedelmet, hiszen a beolvasásával a pénztáraknál sokkal gyorsabban lehetett kiszolgálni az embereket, mint bármikor azelőtt.
A vásárlók azonban egyre több információt szeretnének kapni a boltokban kapható termékekről, például a mobiltelefonjukon keresztül, és a kiskereskedelmi cégek számára világos, hogy erre a vonalkód nem alkalmas. Viszont például a QR-kód a vonalkód által tárolt adatmennyiség többszörösét is képes tárolni, és okostelefonnal is könnyen olvasható, de az egyre olcsóbb NFC-chipek is képesek lehetnek később kiváltani a vonalkódokat, és megfelelni az új elvárásoknak. Akárhogy is, lassan búcsúznunk kell tőlük: RIP vonalkód! (Portfólió)