A Magyar Innovációs Index (INNDEX) lényege és a fejlesztés
A Magyar Innovációs Index (INNDEX) létrehozásának célja az volt, hogy bemutassa az üzleti innovációban, üzletfejlesztésben élenjáró, innovatív cégeket és üzleti célú újdonságaikat. Az INNDEX ötletgazdája Fodor Zoltán.
Az Innovációs Index (INNDEX) időről-időre megújul: ez alkalommal 2015. márciusától bevezetésre kerül a "Figyelőlista" fogalma. A "Figyelőlista" az INNDEX-ben szereplő cégek értékeléséhez kötődik.
A Magyar Innovációs Index cégei ezen túl három kategóriában szerepelnek majd: "A" kategória (a céget független, külső audit minősíti innovatívnak), "B" kategória (a vállalkozás nem hitelesített, "gyorsaudit" alapján kerül értékelésre) - és mostantól a "Figyelőlista".
A Figyelőlistás cégek még nem kerültek értékelésre (esetleg ez éppen folyamatban van), de valamilyen innovációs teljesítményük alapján figyelemreméltónak ítéltük a őket és úgy gondoljuk, hogy helye van az innovatív magyar cégek listájában.
A Magyar Innovációs Index (INNDEX) jelentősége
Az üzleti környezet napjainkat jellemző gyors változásai jelentős kockázatot jelentenek. Azok a szervezetek, ahol tudatosan foglalkoznak a jövővel, a jövő termékeivel, szolgáltatásaival csökkentik ezt a kockázatot és kimutatottan sikeresebbek, mint amelyek csak elszenvedik a változásokat. Az innováció így egyre jobban meghatározza a cégek, vállalkozások értékét. Hamarosan minden vállalkozás Innovációs Jelentést fog publikálni, hogy meggyőzze partnereit, vevőit, hogy felkészült a jövő kihívásaira és ott sikeresen helyt is fog állni.
Ebben a kommunikációban segíti a a cégeket a Magyar Innovációs Index (INNDEX) és ennek az alapját adó Üzleti innovációs Auditunk.
A Magyar Innovációs Index (INNDEX) háttere
Az INNDEX a már bevezetett tőzsdeindex fogalomhoz hasonló módon került kialakításra. Ez a forma az üzleti élet résztvevői számára ismert és gyakorlatilag egy pillantással, egy-két aggregált számadat alapján elhelyezhető az adott cég eredményessége és várható kilátásai - ugyanígy működik az Innovációs Index az üzleti célú újdonságok, innováció területén.
Az Innovációs Index segít a cégek innovációi és üzleti értéke összefüggésének gyors megítélésében.
Az Innovációs Index egyik legjelentősebb mutatója az Üzleti Érték Várható Változása (BVA). A BVA megmutatja, hogy mekkora valószínűséggel várható a jövőben jövedelmező innováció az adott cégtől. Gyakorlatilag a cég innovációs potenciálját és annak hatását az értékesítésre, eredményességre - illetve a cég üzleti értékére – jelzi.
Mit mér az INNDEX és hogyan?
Az INNDEX egy különleges elemzés, Audit alapján méri és mutatja, hogy az adott cégek innovációi, fejlesztései hogyan változnak egy bázis értékhez és időponthoz viszonyítva és milyen hatást gyakorol üzleti értékükre.
Az INNDEX-ben a cégek névvel, indexbe kerülés időpontjával, iparággal, fejlesztés/innováció megnevezésével, innováció típusával (termék/szolgáltatás, szervezetfejlesztés, folyamatinnováció...), indukált változás nagyságával, innováció időpontjával, összesített innovációs értékkel (esetleg rövid kifejtés/értékelés résszel), Üzleti Érték Várható Változása (BVA) kerülnek megjelenítésre, cégbemutatással szerepelnek.
A leginnovatívabb magyar cégek közé módon, két Audit alapján lehet bekerülni.
1. Egyszerűsített, „gyorsaudit” publikált adatok, közlemények alapján
- Új termék, szolgáltatás (stb.) létrehozásának gyakorisága
- A vállalkozás jövedelmezősége, az üzleti innovációk hatása az eredményre, a fejlesztés forrásai
- A kommercializáció minősége: az értékesítés, a marketing, az innovációval kapcsolatos kommunikáció minősége
- További speciális vizsgált tényezők
- Üzleti Érték Várható Változása: újdonságok gyakorisága, jövedelmezősége
2. Vállalkozás részletes átvilágítása (Üzleti innovációs Audit)
- A termék-, szolgáltatásötletek kezelése, átalakítása piacon jövedelmezően értékesíthető termékké/szolgáltatássá
- Hogyan történik az innováció finanszírozása, milyen hatást gyakorol a szervezet bevételeire, eredményére
- A menedzsment döntés-mechanizmusai
- Milyen a szervezeti felépítés és kultúra
- Milyen kapcsolatrendszerrel rendelkezik a kiegészítő tudás megszerzésére
- A kommercializációs tevékenység erőssége, értékesítés és marketing szerepe - kommunikáció minősége
- További vizsgált speciális, innovációval összefüggő tényezők
- Üzleti Érték Várható Változása: újdonságok gyakorisága, jövedelmezősége
Magyarországon a Magyar Innovációs Index kapcsán kerül kiadásra átvilágítással (audittal) alátámasztott Innovációs Jelentés, amelyet az értékelt felhasználhat partnerei befolyásol.
A leginnovatívabb magyar cégek listája (teljes Magyar Innovációs Index - INNDEX) és az Üzleti innovációs Audit részletes információ itt igényelhető: Magyar Üzletfejlesztési Társaság Klaszter, Fodor Zoltán, telefon: 06/30/600 31 26.
Itt az új Magyar Innovációs Index (INNDEX) - Tovább bővültek az innovatív magyar cégek lehetőségei
2015.03.03. 11:43 Üzletfejlesztés
Szólj hozzá!
Címkék: fejlesztés értékelés audit új termék innovációs audit inndex magyar innovációs index üzleti célú újdonság kommercializáció innocáció figyelőlista
A bejegyzés trackback címe:
https://uzleti-innovacio.blog.hu/api/trackback/id/tr1007236821
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.