A big data hullám hajtja
Innovációkra épülő stratégia mentén halad az SAP. Az informatikai piac stagnálása ellenére is sikeres évet zárhattak.
2012-ben Magyarországon a teljes informatikai piac 1 százalékkal zsugorodott, a szoftverpiac is. Ennek ellenére az SAP összbevétele 2 milliárd forinttal nőtt, konkrétan 15,2 milliárdról 17,1 milliárdra. Továbbá 40 százalékkal több szoftvert értékesítettek, mint korábban – jelentette be a sajtó képviselőinek Ablonczy Balázs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója a szokásos éves SAP Forumon.
Az elmúlt évben ötvenezer új ügyféllel gazdagodtak, így már közel 250 000 vállalat, szervezet használja megoldásaikat. Összesen 16,2 milliárd euró globális bevételt realizálhattak (ez 14 százalékos növekedést jelent). Jelenleg 25 iparágban végeznek fejlesztéseket, kínálnak megoldásokat, s 510 főre bővült az SAP hazai operációja.
Mi a titkuk? Az SAP globálisan 2010-től innovációra épülő stratégiával rukkolt elő. Fő fókuszuk a megszokott erp és crm mellett a mobilitás, a felhőtechnológia, az adatbázis-kezelés és az analitikai megoldások. Szakembergárdájukkal meg is tudják valósítani a víziót.
2015-re nemzetközi szinten megduplázott piacot várnak, köszönhetően az új területeknek. 2020-ra pedig további 150–200 milliárd dollárral növekszik a megcélozható piacok nagysága.
Az eredmények a német tőzsdén is jelentkeztek: tavaly 48 százalékkal nőtt a vállalat értéke. Volt, amikor a legértékesebb céggé váltak, maguk mögé utasítva például az Audit és a Siemenst.
HANA modell startup kivitelben
A 2010-ben bejelentett HANA-t (lásd „A HANA lényege” keretet) – mely itthon 2011-ben jelent meg – „game changernek” nevezte Ablonczy Balázs. Hazánkban a HANA-t már 17, többnyire vállalati ügyfél vette meg. Továbbra is keresik a kapcsolódási pontokat azokkal a vállalatokkal, amelyek saját piacukat tudják növelni ezzel a technológiával.
Úgy tűnik, hogy a HANA jó irány, mivel újszerű perspektívákat és lehetőségeket nyithat meg a hazai startup vállalkozások előtt is. Ezért is hangsúlyozta az ügyvezető, hogy az induló vállalkozások kezdjék el kidolgozni saját üzleti modelljüket a HANA-ra. A startupok számára külön rendezvénnyel jelentkeznek majd.
A HANA lényege
A memória alapú számítástechnika hullámát indíthatja el az SAP HANA-ja (High Performance Analytics Appliance), amely többfunkciós, adatforrás-független, in-memory tranzakciókezelő és analitikai platform.
Az in-memory, illetve a valós idejű adatelemzés koncepciója az SAP-nak a big data problémájára adott válasza. Az egyhetes vagy egynapos válaszidő helyett mindössze pár perces vagy egyidejű adatokkal lehet dolgozni. (ITB - kép: topdimensions.eu)