Okostérkép
Felvirradt majd leáldozott a navigációs készülékeknek: a funkció beköltözött az okostelefonba és bővíti a tabletek képességeit, miközben a képességek bővülnek, a „helyfüggő szolgáltatás” pedig elterjedt marketingkategóriává vált.
Sok fejlesztési irány együttes hatása tette elterjedtté és népszerűvé a navigátorokat. Rádióadások szöveges sávjai szolgáltattak friss közlekedési információkat, ennek megfelelően az útvonalterv intelligens módon már igyekezett kikerülni a dugókat, baleseti helyszíneket, figyelembe vette a rádión keresztül vett terelési útvonalakat. Közben az egyre részletesebb térképekkel már pc-s programok is foglalkoztak, híres alkalmazás volt például a ViaMichelin útvonaltervező.
Mostanában többféle módon haladják meg a navigációs alkalmazások a ferdén láttatott 2d térképet. Rétegként rá lehet tenni a terület műholdas fotóját, a tömegközlekedési eszközök útvonalát és megállóit. A 3d-s alkalmazások a nevezetes nagyvárosokban a konkrét épületek modelljei között mutatják az utat. Van kísérleti alkalmazás, amely egy videókamera valós idejű képére helyezi rá a kép perspektívájához igazított útvonalat, és arra írja ki az egyéb információkat (és reklámokat).
Szűrhetők a poi-k (point of interest, érdekes helyek) turisztikai látnivalók, állami és magánszervezetek, cégek, szolgáltatók népesítik be a térképeket, ha minden engedélyezve van, az olvashatatlanságig. A közösségi vonulat nyomán az adott helyhez a magunk és ismerőseink által felvitt információk, mostanában pedig a közelben tartózkodó ismerősök koordinátái is megjelennek a navigációs programban.
Vannak csillagászati alkalmazások: tiszta, felhőtlen éjszaka tabletünket a kezünkben tartva az égbolt objektumait is név szerint behatárolhatjuk, bár útvonalat még nem tervezhetünk. A testedző programok élőszóval navigálnak és dirigálnak edzés-kocogás közben. Ha akarjuk, a saját készülékünk minden mozgásunkat tárolja. A mobilszolgáltató viszont törvény megszabta kötelességből teszi ezt…(ITB - kép: www.in-innovative.equip4ship.com)