Új szabályok a vásárlói panaszok gyorsabb rendezésére
A be nem vált szolgáltatások vagy termékek megvásárlói ezentúl gyorsan, olcsón és igazságosan, hosszadalmas bírósági eljárás nélkül érvényt szerezhetnek igazuknak a Parlament két keddi döntésének köszönhetően. Az elfogadott két jogszabály elsősorban az internetes és más országban történő vásárlások terén kínál segítséget.
Itt megtalálja, hogyan használja hatékonyan a technológia legújabb vívmányait cége hatékony működéséhez: hírek, újdonságok, tanácsadás.
Ugyan már több országban létezik megoldás a fogyasztói jogviták alternatív (azaz bíróságon kívüli) rendezésére, de a vásárlók gyakran nem tudnak róla. Ráadásul ez a megoldás sokszor nem áll rendelkezésre minden területen. Az új szabályzás minden ágazatra kiterjeszti az alternatív vitarendezés lehetőségét. A fogyasztói jogviták mindenféle vásárlás: az interneten és az üzletben, otthon vagy határon túl vásárolt termékek és szolgáltatások esetében feloldhatók lesznek alternatív vitarendezéssel. A feleknek 90 nap alatt kell dűlőre jutniuk, és a vitarendezés a tervek szerint ingyenesen, vagy jelképes összegért vehető majd igénybe.
“Az alternatív vitarendezésről szóló irányelv a kereskedőnek és a vásárlónak is előnyös. Az egész EU-ban beinduló, olcsó és gyors vitarendezési mechanizmussal az európai fogyasztók milliókat takaríthatnak majd meg, emellett fellendül a határokon átnyúló e-kereskedelem, amely nagy lökést ad majd a gazdaságnak” – fogalmazott Louis Grech a téma parlamenti felelőse. (Piac és Profit, rövidítve - kép: thr.de)