Innovatív cég - Szentkirályi Ásványvíz Kft.
Név
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (SAQUA)
Kategória
Innovatív cég
Indexbe kerülés időpontja
2013. 02. 02.
Iparág
Élelmiszer
Innováció megnevezése
Új piacra lépés (Szaúd-Arábia)
Innováció típusa
Piacfejlesztés
Indukált változás nagysága
+2
Innováció bemutatásának időpontja
2013. februárja
Kifejtés
A Szentkirályi üzletfejlesztési teljesítményének elismerésére, a cég Innovációs Indexbe kerülésére már korábban is sort kellett volna keríteni, így a szaúdi piacra lépés, annak viszonylagos jelentősége (volumen, érték) ellenére elismerésre kerül.
Üzleti Érték Várható Változása (BVA)
+10
BVA elemzés
A Szentkirályi létrejötte óta folyamatosan keresi a piaci helytállás eszközeit, amelyhez sikeresen használja az üzletfejlesztés legkülönfélébb lehetőségeit. A cég működésében változást a 2004-es párizsi Aqua-Eauscar-díj hozott. A gyártási/elosztási folyamatokat folyamatosan fejleszti (logisztkai bázis, gyártósor). A céget és termékeit kevéssé ismerő külföldi piacok számára a díjakban megtestesülő elismerést és különböző iparági sztenderdek minőségi megfelelőségeit biztosítja. Termékportfólióját egy ideje ütemesen fejleszti, amellyel a kockázatokat próbálja csökkenteni - a "klasszikus" ásványvíz piacról folyamatosan lép ki más szegmensekre (ízesített víz, jeges tea) - illetve kevéssé ismert, hogy jelen van a kozmetikai termékek piacán is. A cég társadalomba integráltságát, ismertségét segíti a felelős magatartás.Az üzletfejlesztések finanszírozására saját eredményessége mellett jól használja fel a pályázati lehetőségeket is (technológiafejlesztés, innovációs eredmények hasznosítása).A szervezetben meglevő hajtóerő és kultúra alapján a jövőben is bizonyossággal várhatóak jövedelmező fejlesztések, termékek, üzleti újdonságok a cégtől.
Összesített innovációs érték
112
Az innováció gazdájának bemutatása
A Szentkirályi ásványvíz felfedezése 1989-ben a Vitapress Kft. tulajdonosának, Balogh Sándornak volt köszönhető. Az induló családi vállalkozás szörp és üdítő gyártásával kezdett foglalkozni Szentkirályon, Kecskeméttől 20 km-re. Az előállításhoz szükséges nagy mennyiségű víz miatt a cég telephelyén kutat fúrtak, amit bevizsgáltattak, és a laboratóriumi vizsgálatok során kiderült: nagy tisztaságú és egyedi ásványanyag tartalmú vizet találtak. 1994-től a Vitapress Kft. palackozta és forgalmazta az ásványvizet, majd 2003-ban Balogh Levente megalapította a Szentkirályi Ásványvíz Kft-t. 2004-ben a Szentkirályi ásványvíz a legszigorúbb szabályok szerint ítélő szakmai bírák döntése alapján a világ legjobb ásványvize lett: szénsavmentes kategóriában elnyerte a párizsi Aqua-Eauscar-díjat.
A megnövekedett fogyasztói igények kielégítése miatt a cég jelentős modernizálásba kezdett: új gépsorokkal bővítették a telep csarnokait, majd 2010-ben, félmilliárd forintos beruházás keretében felépült az új raktárbázis, és beüzemeltek egy újabb, hipermodern palackozó gépsort is. Mivel a forrás évi másfél milliárd liter ásványvizet képes adni (ami 50 évig garantált hozam), a társaság újabb bővítést tervez. A raktározási információ-technológia fejlesztése mellett 2015-ig a duplájára növelnék a jelenleg 4 000 m2-es, hat hektáron elhelyezkedő logisztikai központot.
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. a minőségi, prémium termékek elkötelezett gyártója, ezért az innováció, a modern technológiák lényegi szerepén túl különös figyelmet szentel a kiemelkedő, páratlan minőség folyamatos biztosításának is. 2006-ban a cég kimagasló eredménnyel felelt meg az Európai Unióban is elismert, rendkívül szigorúan és folyamatosan ellenőrzött Integrált Minőségirányítási Rendszer (IMIR) auditján, amelynek célja a megbízható és egyenletesen jó minőségű késztermék előállításán keresztül a vevők igényeinek messzemenő kielégítése. A rendszer szabályai szerint készülő termékek nemzetközi szinten négy szabványnak felelnek meg. A Magyarországon egyedülálló minősítés külföldön is kivételes az ipar területén, így a cég versenyképességét világszinten is nagymértékben növeli.
Magyarország piacvezető ásványvízmárkáját a társadalomról felelősséggel gondolkodó, gondoskodó vállalatként széleskörű támogató tevékenység jellemzi. Segítette az árvízkárosultakat, valamint többek között olyan rászoruló falvakat, amelyek vize arzéntartalmú volt. Támogatásával hozzájárult a Szent István Bazilika felújításához, a Lánchíd graffiti-mentesítéséhez, de segítette a Pannonhalmi Apátságot, támogatott sportcsarnokokat, utánpótlás-sportolókat, több kórházat és szakközépiskolát. A földrengés idején Haitibe is szállított ásványvizet.
****
Az elemzés a Szentkirályi Ásványvíz Kft. publikus adatai alapján készült, honlapjának felhasználásával.
****
Innovatív cégeknek
Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj - adja meg vállalkozásának azt a figyelmet, amelyet megérdemel! >>>
****
INNDEX - Magyar Innovációs Index
Az INNDEX Magyar Innovációs Index célja, hogy ráirányítsa a figyelmet az innovációra, elismerje az üzleti innovációban, üzletfejlesztésben élenjáró cégeket és bemutassa üzleti célú újdonságaikat.
Az INNDEX az innovációban "jegyzett", innovatív cégek innovációs értékének változását (tevékenységének, fejlesztéseinek hatását) jelzi. (Átlagának változása mutathatja (előrejelezheti) a magyar innováció alakulását.)
Értelmezése: az innovációs indexben (INNDEX) szereplő cégek innovációi, fejlesztései hogyan változnak egy bázis értékhez és időponthoz viszonyítva (2012. június 17. = 100). Bekerülés: nyilvánosságra hozott adatok alapján - innováció és az általa várt/elérhető érték (eredmény/haszon) alapján kalkulált számérték szerint.
Az INNDEX objektív és szubjektív elemek alapján kerül számszerűsítésre.
Az INNDEX-ben a cégek névvel, indexbe kerülés időpontjával, iparággal, fejlesztés/innováció megnevezésével, innováció típusával (termék/szolgáltatás, eljárás...), indukált változás nagyságával, innováció időpontja, összesített innovációs értékkel (esetleg rövid kifejtés/értékelés résszel), Üzleti Érték Várható Változása (BVA) kerülnek megjelenítésre (ez a mai állapotra vonatkozik, a későbbiekben a megjelenített adatok és a számítási algoritmus változatási jogát fenntartjuk).
Az INNDEX Innovációs Index ötletgazdája Fodor Zoltán, az Üzletfejlesztési Portál főszerkesztője.
Az Üzletfejlesztési Portál >>> 2008 óta működik, tevékenységéhez kapcsolódik számos, gyakorlatias üzletfejlesztési és üzleti innovációs újítás:
Fodor Zoltán
06/30/600 31 26
info@uzletfejlesztes.hu