A magyar innováció Michelin csillagai
Ahogy az éttermek világában utat mutat és minőséget jelez a Michelin csillag >>>, úgy fog 2013-tól értéket jelezni és eligazítani az üzletfejlesztés, üzleti innováció világában egy új minősítés. A következő év januárjában fog lezajlani Magyarország első üzletfejlesztési (üzleti innovációs) auditja.
Az átvilágításra a Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj pályázatán belül, annak egyik pályázójánál kerül sor, és amennyiben a cég megfelel a szigorú követelményeknek, megkapja és használhatja az Innovatív Magyar Vállalkozás 2013 címet - illetve az audit eredményeként kialakuló szintnek megfelelően egy vagy két vagy három csillagot.
"Sokat gondolkodtunk, hogy hogyan is lehet jelezni egy vállalkozásnál, hogy mennyire innovatív. Először egy százalékos értékre gondoltunk, de rájöttünk, hogy ez a megoldás elvonná a lényegről a figyelmet: már egy egy százalékos eltérés esetén is az "innovatívabb vagyok" vagy "én miért nem vagyok annyira innovatív" kérdésre helyeződne a hangsúly. Ezért aztán végül úgy döntöttünk, hogy legjobb éttermeknél használatos csillagozás mintájára jelöljük az egyes innovatív vállalatokat. Léteznek ugyanis szignifikáns különbségek az üzleti újdonságokat létrehozó szervezetek között, de ezek nem egy vagy két százalékon múlnak. Ebben a rendszerben egy kétcsillagos innovatív vállalkozás pontosan tudja, hogy hogyan alakult ki a végső eredmény, de az üzleti innovációs képességen belüli tényezők a szervezeti kultúra, fejlődés eredménye, amely minden vállalkozásnál egyéni, így eltérő." - mondja Fodor Zoltán.
Bővebben az Üzletfejlesztési, üzleti innovációs Auditról
Innovation 24/7 Ranking - Az Üzleti Innovációs Audit
Felmérések igazolják, hogy azok a vállalkozások, amelyek innovatívak és bátran használják az üzletfejlesztés, az üzleti innováció eszközeit, sikeresebbek és több profitot hoznak gazdáiknak. Napjaink válságos környezetében pedig egyszerűen a túlélést jelentheti - azaz a sikeres válságkezelést.
Elméletileg ugyanazok a szabályozók, piaci feltételrendszer, vevők és finanszírozás hatnak minden szervezetre - mégis egyesek túllépnek ezeken, mások pedig csak küzdenek, küszködnek és idővel talán meg is szünnek. Mi az a megközelítés, amely egyeseket sikerre visz? Sokan és sokféleképp próbálták kideríteni a sikeres vállalkozások receptjét. A korábbi egyszerűbb vizsgálatokat egyre bonyolultabb auditok váltották fel, amelyek egyre több és több tényezőt vettek figyelembe - ahogy az üzleti élet egyre bonyolultabbá és egyre gyorsabbá vált.
Így alakult ki mára az a metódus, amely a legfontosabb vállalkozási sikertényezőket teszi górcső alá, így alakult ki az Innovációs Audit eljárás. Ez a módszer egy olyan felmérés, amely a vállalkozói képességek felmérésén, átvizsgálásán keresztül hozzásegítheti Önt, hogy hozzájuthasson a sikeresen újító vállalkozás titkához.
Auditunk tehát egy olyan bevált eljárás, amely a vállalkozás üzletfejlesztéssel kapcsolatos kulcs-tényezőire összpontosítva, meghatározza a piaci sikerhez vezető erősségeket vagy a bukást eredményező kudarc-faktorokat. Vizsgálja a vállalkozás hozzáállását az ügyfelekhez, a piachoz, a megújuláshoz: honnan szerzi az ötleteket, hogyan kezeli azokat, milyen folyamatokkal - és milyen szervezetben - alakítja át az ideákat új piaci sikerekké. Vagy hogyan kezeli az újdonsággal járó kockázatokat és hogyan éli meg az óhatatlanul, alkalomadtán bekövetkező kudarcokat, bukásokat...
Innovation 24/7 Ranking - a magyar sajátosságoknak megfelelő audit eljárás a vállalati versenyképesség érdekében
Az elmúlt években több Innovációs Audit eljárás került Magyarországon is bevezetésre, kidolgozásra. Ezek azonban magukon hordozzák a rendszerváltást megelőző szemléleteket, illetve külföldi mintákat vesznek át adaptálás nélkül és nem is terjedtek el széles körben. Az Üzletfejlesztési Portál (www.uzletfejlesztes.hu) által kidolgozott eljárás azonban az üzleti sikerre fókuszálva vizsgálódik. Visszajelzést ad, hogy milyen üzletfejlesztési folyamatok működnek a vállalkozásban és mely tényezőket lehetne jobbá tenni a piaci helytállás, a versenyképesség érdekében.
A széleskörű elterjedést biztosítja, hogy a Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj pályázói és támogatói egyaránt hozzájutnak egy adott évre vonatkozó innovációs felméréshez, audithoz. A meghatározott szintet elérő cégek, vállalkozások az Innovatív Magyar Vállalkozás kitüntető címhez is elnyerhetik, amelyet időbeli korlátozás nélül jogosultak használni.
Kapcsolat, további információ: Fodor Zoltán, szakmai igazgató, 06/30/600 31 26.