Márka-róka? Nem túl erős ez? :-)
Amúgy nem értem egészen - ha valaki ólajtókat (na jó, legyen a cikk szerint valami macsós: legyen mondjuk sörnyitó) gyárt, odamegy a Ford-hoz, hogy adjátok el nekem a logót - és utána ezzel árulhatja? (Persze, persze a Ford nem adja el a licenszet minden termékre... de alapjaiban ez lenne a modell?)
Licensztermékek: a brand-ből kovácsol tőkét a Ford
A Ford autógyártó lenyomata egyre több ruházati termékre és játékra kerül- a cég arra törekszik, hogy tovább növelje bevételét a licenszáruk piacán.
A paletta a Ford logós és Mustang jelvényes ruházati cikkektől, a rádió-távirányítású autókig terjed, amelyeket a társaság nagy üzletláncokban, így például a Walmart-ban és a Toys R US-ban kínál - írja a Warc.com.
"Igyekszünk az összes kiskereskedőnek megadni a lehetőséget, hogy mi licenszünket válassza"- nyilatkozta Amy Wilds, Ford licenszmarketing menedzsere. A Ford a közösségi médiát is használja, hogy az úgynevezett "Ford Collection" körében márkatudatosságot építsen. A licensz tevékenység hozama a 2005-ös 1 milliárd dollárról, 1,5 milliárdra emelkedett tavaly.
A cég kereskedői bevételének 20 százaléka a saját honlapjukról származó eladásokból származnak. A társaság arra ösztönzi őket, hogy egyre szélesebb választékban kínáljanak Ford Collection termékeket. Mitöbb, a Ford nemrég új internetes platformot indított, ahol a kereskedők a csökkentett árak mellett nagybani kedvezményt és időszakos extrákat is kaphatnak. (MarketingInfo - kép: ford.co.uk)
A folyamatos kampány részeként a ford "utcai csapatokat" és "szakértői képviselőket" is alkalmaz, amelyek a márkakereskedéseket látogatják és arról folytatnak eszmecserét, hogyan lehetne a helyszínen megjeleníteni a termékeket.
"Amikor elindítottuk ezeket a programokat a Ford Márkakereskedő Tanács ülésein, igen sok izgalmas pillanatot okoztunk" - mondta Wilds. Mark Bentley, a Ford licenszmenedzsere hozzátette, hogy különösen a férfiügyfelek számára vonzók ezek a kiegészítő termékek, a növekvő kereslet ők generálják. "Kifejezetten férfias árunak tekinthetők, akár egy korsó sör". (MarketingInfo)