A gazdagoknak nem kell a banki csúcstechnológia
A technológiai újítások helyett a hagyományos, személyes banki ügyintézést várják el a gazdag britek egy kutatás szerint, amelyet a YouGov készített - tudósít a finextra.com.
A kutatócég 1000 gazdag személyt kérdezett meg, akik bár elismerték, hogy a technológia fejlődése megváltoztatta a bankolási szokásaikat, de 76%-uk mégsem ezen a területen, hanem a személyes ügyintézésben várja el a banki szolgáltatások magasabb szintre emelését.
Az eredmények szerint a bankok rendszereibe vetett bizalom hiánya a legfontosabb oka annak, hogy a hagyományos ügyintézést preferálják a gazdagok. A bankok egyre több pénzt fektetnek online és mobil szolgáltatásaik fejlesztésébe, és leépítik a drágán fenntartható fiókhálózatukat, holott a válaszadók csupán 12%-a váltana bankot új, innovatív technológiák megjelenése miatt.
A kutatás eredményei nem jelentettek meglepetést a privátbankároknak, akiket ez év folyamán már elmarasztaltak azért, mert nem voltak képesek az ügyfeleiket a közösségi médián keresztül érdemben megszólítani. Egy befektetési portál, az Assentium készített tanulmányt a témában, amelyben kifejtették, hogy a privátbankárok amatőr közösségi média stratégiákat alkalmaznak, és legtöbbször csak jelképesen jelennek meg a Facebook a YouTube és a Twitter felületein. (Postfólió.hu - cukker-mukker kép: Velvet)