Magyar szilvás gombócot exportál a Lidl
"A Lidl a magyar beszállítókért" elnevezésű programot állított össze a diszkontlánc, azzal a céllal, hogy magyar partnerei az eddiginél nagyobb számban juthassanak piacra külföldön. Jelenleg 36 magyarországi vállalkozás 106 termékével találkozhatnak a vásárlók a Lidl külföldi áruházaiban.
A magyar vállalkozások ebben az évben főként friss és mélyfagyasztott zöldségeket, felvágott- és szalámiféléket, borokat, fagyasztott tésztaféleségeket és panírozott húsokat, olajos magvakat, illetve üdítőitalokat szállítanak kilenc országba – Bulgáriától Németországig –, közel hatmilliárd forintértékben.
A termékek között van mintegy 2,5 millió liter Tokaji bor, 55 ezer kilogramm fűszerpaprika és 1,25 millió kilogramm szilvás gombóc. A cég tájékoztatása szerint ugyan már 2006 óta folyik a magyar élelmiszer ipari termékek kivitele és az elmúlt négy év során évről évre 50 százalékkal nőtt az exportérték, most azonban gyorsítani kívánják a tempót. (Világgazdaság Online - kép: sülvefőve.nlcafe.hu)
****
Bemutatkozási lehetőség innovatív magyar cégeknek - Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj:
Innovatív cégeknek: Nemzetközi Üzletfejlesztési Díj 2012 - A Nextent indul a győzelemért >>>